جهان سلامت

کلمات کلیدی

۱۰ مطلب در آبان ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

جراحی لاپاراسکوپی یک عمل مدرن و نسبتا جدید است که با استفاده از ابزار پیشرفته و باریک، معمولا در نواحی شکم و لگن صورت می‌گیرد. امروز در این مقاله کوتاه سعی بر این داریم که شما را با جراحی لاپاراسکوپی بیشتر آشنا کنیم و اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم.

مراحل انجام لاپاراسکوپی

این جراحی اصولا به صورت سرپایی صورت می‌گیرد و این به آن معنا است که شما می‌توانید همان روز به خانه برگردید. این جراحی با استفاده از بیهوشی عمومی صورت می‌گیرد که با استفاده از آن شما به خواب کوتاهی رفته و دردی را احساس نخواهید کرد. با این حال این جراحی ممکن است به کمک بیهوشی موضعی نیز صورت بگیرد.

در ادامه فرایند جراحی، پزشک شکاف هایی را در نواحی مختلف شکم شما ایجاد خواهد کرد، در مرحله بعد لوله نازک کانولا وارد شکم بیمار می‌شود. کانولا شکم را با گاز کربن دی اکسید پر می‌کند که این باعث می‌شود پزشک بتواند با تسلط بیشتری بر اندام های داخلی نظارت داشته باشد.

بعد از متورم شدن شکم، پزشک جراح لاپاراسکوپ را وارد شکم می‌کند که همانطور که گفته شد تصاویر بسیار با کیفیت و واضحی را از اندام های داخلی بدن به کمک نمایشگر به پزشک نشان می‌دهد. تعداد شکاف های ایجاد شده هم بستگی به نوع و شدت بیماری دارد، ولی معمولا بین 2 تا 5 شکاف را جراح ایجاد می‌کند.

در مرحله آخر نیز، گاز کربن دی اکسید را خارج کرده و بعد از بیرون کشیدن ابزار های، با بخیه شکاف های ایجاد شده را می‌بندند.

این جراحی برای چه کسانی مناسب است؟

ابزار و تکنیک و علم جراحی لاپاراسکوپی در عمل های مختلف مانند عمل جراحی زانو و شانه نیز استفاده می‌شود. از جمله این ابزار می‌توان به دوربین لاپاراسکوپ اشاره کرد که تصویر با کیفیتی را به صورت زنده از داخل بدن بیمار به صفحه نمایشگر روبروی جراح انتقال می‌دهد که پزشکان می‌تولنند در لحظه بر روی جراحی تمرکز کنند.

از جمله مواردی که از رویه های لاپاراسکوپی در آنها استفاده می‌شود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

•             حذف اندام های بیمار و غیر قابل استفاده مانند آپاندیس

•             حذف و ترمیم و بهبود اندام های جنسی زنان مثل رحم

•             جراحی های کاهش وزن مثل اسلیو معده و بای پس

•             حذف و یا ترمیم قسمت هایی از سیستم گوارش

•             مشاهده تومورهای داخل شکم

•             و...

عوارض لاپاراسکوپی

بعد از هر عملی ، بیمار ممکن است دچار عوارضی شود. عوارضی که در پایین نام می‌بریم، مهم هستند و در صورت مواجه شدن با آهنها پزشک معالج باید مطلع بگردد. عوارض مهم جراحی لاپاراسکوپی عبارتند از:

1.            ایجاد درد شدید، به نوعی که با مسکن های تجویز شده و داروهای پزشک هم تسکین نیابد.

2.            ایجاد حالت تهوع

3.            ناتوانی در ادرار

4.            خونریزی در محل برش ها و یا قرمزی و ترشح در آن نواحی

5.            تورم در ناحیه جراحی شده

حرف آخر

جراحی لاپاراسکوپی، یک جراحی کم خطر و مدرن است که در بسیاری از عمل های جراحی دیگر هم استفاده از علم و دانش این جراحی صورت می‌گیرد. اما در بعضی مواقع، جراح ممکن است که انجام این عمل جراحی دوری کند که دلیل این ممکن است، نداشتن دید کافی با استفاده از دستگاه لاپاراسکوپ باشد.

شما به عنوان یک داوطلب جراحی لاپاراسکوپی، نسبت به خودتان این وظیفه را دارید تا قبل از انجام این جراحی حتما با یک مشاور متخصص در این زمینه مشورت کنید.

با همین هدف که شما اطلاعاتتان را در این زمینه افزایش دهید ما می‌خواهیم به شما وبسایت جراحی لاغری را معرفی کنیم که می‌توانید با مطالعه مقالات موجود در این وبسایت اطلاعات خود را در زمینه جراحی لاغری، لاپاراسکوپی، اسلیو و ... به خوبی افزایش دهید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

  • استادیو نت ابزار
  • ۰
  • ۰

دندان یکی از مهمترین اعضای صورت است که تاثیر بسزایی در زیبایی هر شخص دارد. متاسفانه افراد زیادی وجود دارند که به روش های مختلفی یک یا چند تا از دندان های خود را از دست داده اند. امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی روش هایی برای جایگزینی دندانی که به هر روشی از دست رفته است وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به بریج دندانی و یا ایمپلنت اشاره کرد. امروز در این مقاله قصد داریم تا شما را بیشتر با این دو روش آشنا کنیم و به شما بگوییم که کدام یک برای شما مناسب تر است. با ما همراه باشید.

بریج یا ایمپلنت

ابتدا و قبل از هرچیزی اجازه دهید تا شما را با 7 تا از مزایای ایمپلنت دندان آشنا کنیم. بعد از خواندن این بخش حتما بخش معایب را با دقت بیشتری بخوانید.

  • آن ها به تسهیل بهداشت دهان و دندان کمک می کنند
  • به جلوگیری از تحلیل استخوان کمک زیادی می کنند
  • عملکرد دندان ها را انجام می دهند
  • ایمپلنت ها ظاهر طبیعی و زیبایی دارند
  • ماندگاری بسیار طولانی دارند
  • به متفارن ماندن صورت کمک می کنند
  • از کج شدن دندانهای دیگر جلوگیری می شود

همانطور که در مقدمه نیز اشاره کردیم، بریج دندان یکی از روش های جایگزین کردن دندان است که میتوانید به جای دندانی که اخیرا از دست داده اید از آن استفاده کنید. به دلیل پایین بودن هزینه بریج در مقایسه با سایر روش های جایگزینی دندان از جمله ایمپلنت ها، معمولا از بریج بیشتر استفاده میشود.

همچنین راجع به جرمگیری دندان بیشتر بدانید.

همانطور که از نام آن پیداست، یک پل دندانپزشکی شکاف و فاصله ای که بین دو دندان وجود دارد را میبندد و به مانند پلی بین دو دندان عمل میکند. به دلیل اینکه این دندان های مصنوعی نوعی رابط بین دندانی و پر کننده جای خالی هستند به آن ها بریج میگویند. (بریج در انگلیسی یعنی پل به همین دلیل ما در فارسی به آن ها پل های دندانی هم میگوییم.)

بریج دندانی شامل یک یا چند دندان مصنوعی است که به هم متصل شده و در جای خالی دندانی که دیگر وجود ندارد قرار میگیرد. پل ها معمولا به دندان های مجاور متصل میشوند (از پشت) یا اینکه بر روی ایمپلنت ها دندانی سوار می شوند.

راجع به پیوند استخوان دندان نیز بیشتر بدانید.

عوارض ایمپلنت

زمانی که در حال تحقیق، جستجو یا سبک و سنگین کردن چیزی هستیم باید به جز مزایای آن، درباره معایب، نکات منفی و عوارضش نیز اطلاعاتی در اختیار داشته باشیم. بنابراین بیایید در کنار مزایای ایمپلنت دندان، به معرفی برخی از معایب آن نیز اشاره ای داشته باشیم. ما در این بخش به 6 تا از معایب ایمپلنت دندان پرداخته ایم که خواندن آن ها خالی از لطف نخواهد بود.

  1. ممکن است با خطرات جراحی روبرو شوید
  2. کاشت ایمپلنت دندان برای هر شخصی مناسب نیست
  3. فرآیند ایمپلنت گذاری کامل یک فرآیند زمانبر و طولانی است
  4. در موارد نادر احتمال شکست ایمپلنت وجود دارد
  5. هزینه ایمپلنت دندان زیاد است
  6. پروتزهای ایمپلنت نیاز به جایگزینی دارند

سخن آخر

با تمامی این تفاصیل تصمیم نهایی به عهده شما است که آیا می‌خواهید جای خالی دندان خود را با ایمپلنت پر کنید و یا با بریج دندانی اما، برای اینکه از تصمیمی که می‌گیرید مطمئن باشید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما با یک متخصص در این زمینه مشورت کنید و یا از مقالات معتبری که در اینترنت راجع به این موضوع وجود دارند استفاده کنید. برای همین می‌خواهیم به شما وبسایت خوب تهران دنتال ایمپلنت را معرفی کنیم که مقالات بسیار ارزشمند و علمی را در این زمینه دراختیارتان قرار می‌دهد.

  • استادیو نت ابزار
  • ۰
  • ۰

جرم و یا همان تاتار به پلاک های سفت و سخت شده ای می‌گویند که دیگر با مسواک زدن از روی دندان ها نمی‌روند باید با جرمگیری از میان بروند. امروز در این مقاله قصد داریم تا شما را بیشتر با جرمگیری و طول درمان و شیوه انجام آن آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

جرمگیری چیست؟

اغلب کسانی که درمان ارتودنسی را شروع می کنند قبل از آن، باید به یک متخصص لثه یا سایر متخصصین دندانپزشکی مراجعه کنند. این افراد معمولا مشکلاتی در خصوص بافت لثه و یا دندان خود دارند که بدون برطرف شدن آن ها ترجیح می دهیم ارتودنسی را شروع نکنیم. برای مثال جرمگیری دندان یکی از این پروسه ها است که بیشتر افراد باید قبل از آغاز درمان، جرم گیری کنند. در این مقاله درباره علت جرمگیری دندان قبل از ارتودنسی و فوایدش اطلاعاتی ارائه شده است. اگر قصد ارتودنسی دارید حتما ابتدا این مقاله را بخوانید.

طریقه به وجود آمدن جرم

بزاق دهان به طور طبیعی دارای املاح و مواد معدنی است که در قسمت هایی از دندان ها رسوب می کنند. به مرور زمان میکروب های دهانی و مانده مواد غذایی به این رسوبات اضافه شده و اولین مراحل  تشکیل پلاک دندان آغاز می شود. در مراحل اولیه پلاک دندان به آسانی با مسواک و نخ دندان قابل پاک شدن هستند. اما اگر به موقع از روی دندان برداشته نشوند این پلاک ها به مرور حجیم شده. سپس به جرم تبدیل می شود.

جرم ها از بافت سختی به نام تارتار تشکیل شده اند که از تجمع و گرد همایی پلاک هایی که به موقع تمیز نشده اند تشکیل شده اند. جرم ها در شکل گیری مشکلات زیر مقصر هستند و این مساله خود اهمیت جرمگیری قبل از ارتودنسی دندان را نشان می دهد:

همچنین راجع به روش های زیبا سازی طرح لبخند نیز بیشتر بدانید.

علت جرمگیری دندان در هر شش ماه

اگر شما بهداشت دهان و دندانتان را به خوبی رعایت کنید و هر شش ماه یکبار دندان هایتان را جرمگیری کنید توانسته اید یک شستشوی حرفه ای دندانپزشکی انجام دهید. تمیز کردن حرفه ای دندان ها شامل اندازه گیری دندان ها ، حذف پلاک و تمیز کردن لکه ها و صاف کردن سطح دندان است. این کار به منظور حفظ سلامتی دندان ها و لثه های شما انجام می شود.

مراجعه هر شش ماه یکبار شما به دندانپزشک باعث می شود که حتی اگر علائمی از بیماری لثه مشاهده شود بتوانید هرچه سریعتر آنرا برطرف کنید.

سخن آخر

تحقیقات و مطالعه مقالات علمی معتبر باعث می‌شود تا ما بتوانیم به راحتی بهترین تصمیم را بگیریم و جلوی بروز هر گونه پشیمانی را نیز بگیریم. مسائل پزشکی از حساسیت بالایی برخوردارند و ما باید همیشه با دقت نسبت آنها تصمیم بگیریم. امروز در این مقاله قصد داریم تا سایتی را به شما معرفی کنیم که می‌توانید مقالات متعددی که کاملا علمی هستند را راجع به مسائل دندانپزشکی در آن مطالعه کنید. سایت پایگاه سلامت دهان و دندان به شما کمک می‌کند تا بتوانید بهترین تصمیم را برای سلامت خود بگیرید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

  • استادیو نت ابزار
  • ۰
  • ۰

بدون شک داشتن یک بدن نرمال بسیار در تیپ و خوش هیکل به نظر آمدن هر شخصی تاثیر دارد و چاقی می‌تواند باعث کمبود اعتماد به نفس شود. یکی از راه های جوابگو برای لاغر شدن عمل اسلیو معده است. امروز در این مقاله قصد داریم تا علاوه بر اینکه شما را با این جراحی آشنا کنیم اطلاعات مفیدی را راجع به هزینه عمل اسلیو معده به شما بدهیم. با ما همراه باشید.

هزینه حدودی عمل اسلیو

به طور حدودی (و نه کامل) هزینه این عمل لاغری در بازه ۲۰ تا ۲۶ میلیون تومان متغیر است. در این مقاله نه تنها با جزئیات هزینه این عمل در ایران آشنا خواهید شد بلکه نیم نگاهی نیز به هزینه ها در خارج از کشور و مخصوصا کشور آمریکا به عنوان قطب اعمال لاغری خواهیم داشت.

هزینه های ذکر شده بدون در نظر گرفتن پیچیدگی های جراحی

اگر شما از هر نظر کاندید خوبی برای عمل جراحی اسلیو معده باشید، پیش از عمل دستورالعمل های جراح لاغری را دنبال کرده باشید و حین عمل اتفاق خاصی رخ ندهد، عمل شما خیلی زود و با موفقیت به پایان میرسد و شما حدود ۲۴ تا ۴۸ ساعت از بیمارستان مرخص می شوید.

اگر شرایط بالا برایتان به خوبی پیش نرود و شما نیازمند این باشید که چند روز بیشتر در بیمارستان ماندگار شوید یا اینکه در بخش های CCU و ICU بستری شوید هزینه عمل اسلیو معده بیشتر خواهد شد. که البته در بیش از ۹۰ درصد بیماران بدون هیچ مشکل خاصی پس از ۲۴ ساعت یا کمی بیشتر از بیمارستان با سلامتی عمومی خوب مرخص میشوند و لازم نیست هزینه اسلیو معده بیشتری بپردازند.

هزینه اسلیو در خارج و یا با بیمه تکمیلی

هزینه عمل اسلیو معده می تواند در کل ایالات متحده متفاوت باشد. و اساسا به نظر می رسد کشورهایی که حجم جراحی و تعداد متقاضی بالایی دارند ، قیمت پرداخت نقدی کمتری دارند. آیا این بدان معنی است که برای انجام عمل جراحی باید به کشور دیگری سفر کنید؟ لازم نیست.

بیمه های تکمیلی چندان در کاهش هزینه ها نقش ندارند و در شرایط خاصی قبول می کنند تا بخشی از هزینه ها را بپردازند. برای مثال اغلب بیمه های تکمیلی تنها افرادی که شاخص توده بدنی یا BMI 40 به بالا دارند را تحت پوشش قرار می دهند. البته تحت پوشش قرار گرفتن هزینه اسلیو معده با بیمه تکمیلی بستگی به بررسی و معاینه شما توسط بیمه، سقف بیمه و درصد فرانشیز آن دارد.

سخن آخر

تحقیق کردن و کسب اطلاعات در هر زمینه ای باعث می‌شود تا شما بتوانید با خیال راحت راجع به سلامت و آینده خود تصمیم بگیرید. امروز ما در این مقاله، برای اینکه اطلاعات شما را در زمینه اسلیو و جراحی لاغری افزایش دهیم، قصد داریم تا شما را با وبسایت خوب جراحی لاغری آشنا کنیم. شما با مطالعه مقالات این سایت می‌توانید اطلاعات خود را در این زمینه به خوبی افزایش دهید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

  • استادیو نت ابزار
  • ۰
  • ۰

جرمگیری روشی است که متخصص در آن، با استفاده از ابزار و مواد مخصوصی اقدام به جرم های موجود در دهان می‌کند. حال سوال اینجاست که این جرم ها چیستند و به چه روشی از بین می‌روند. امروز در این مقاله قصد داریم تا شما را بیشتر با جرمگیری و طریقه و طول درمان آن آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

جرمگیری چیست؟

به فرآیند زدودن جرم از روی دندان، لابلای آن ها و از زیر خط لثه با کمک دستگاه های دندانپزشکی جرم گیری دندان گفته می شود. به این پروسه اسکیلینگ دندان یا گفته می شود و تنها در مطب دندانپزشک قابل انجام است.

همچنین راجع به زیباسازی طرح لبخند نیز بیشتر بدانید.

شروع جرمگیری دندان تا مرحله آخر

پلاک دندانی که سفت و سخت می شود تنها با جرمگیری دندان از بین می رود. همانطور که گفته شد شکل سخت شده پلاک دندانی تارتار است که می تواند حتی به زیر خط لثه نیز نفوذ کند.

دندانپزشک طی فرآیند جرم گیری دندان تلاش می کند تا این جرم سخت شده را از سطح دندان ها و زیر خط لثه بیرون بکشد. برای این منظور از دستگاه ها و ابزار خاصی به نام اسکیلر (scaler ) استفاده می کند.

اسکیلر می تواند دستی و معمولی باشد و یا اینکه الکترونی باشد که با کمک امواج اولتراسوند کار می کند. زمانی که برای جرمگیری شما، از اسکیلر دستی استفاده شود ممکن است صداهای جزئی بشنوید. این صداها نباید شما را آزار دهد و اصولا هم نمی دهد.

همچنین ممکن است از دستگاه اسکیلر با امواج اولتراسوند برای از بین بردن تارتار استفاده شود. این دستگاه با لرزش ها و ارتعاشات جزئی به از بین رفتن و از هم پاشیده شدن تارتار کمک می کند و همزمان جرم ها با کمک آب ساکشن می شوند.

درمورد اصول بهداشت دهان ودندان نیز بیشتر بدانید.

پولیش و اسکیلینگ

بعد از جرمگیری دندان، تارتار کاملا از بین می رود اما هنوز یک کار دیگر باقی مانده است. آن کار کاهش احتمال تولید جرم روی دندان ها است. این امر با پالیش کردن دندان ها میسر می شود. دندانپزشک یا کمک براش های الکتریکی یا خمیر دندان ها ساینده، دندان را صیقل داده و صاف می کند.

با پالیش دندان هرگونه تارتار به جای مانده از بین می رود و لکه های جزئی روی مینای دندان رنیز محو می شود. دندان های پالیش شده باکتری های دهان و پلاک کمتری را به خود جذب می کنند. توجه داشته باشید که پالیش کردن دندان با مواد ساینده تنها در مطب یا کلینیک دندانپزشکی قابل انجام است و در خانه نباید انجام شود زیرا باعث از بین رفتن مینای دندان می شود.

سخن آخر

تحقیق کردن و کسب اطلاعات راجع به هر کاری می‌تواند باعث شود تا شما بتوانید با خیال راحت بهترین تصمیم را برای آینده خود بگیرید. امروز در این مقاله با هم راجع به جرمگیری دندان صحبت کردیم و الان نیز می‌خواهیم به شما وبسایتی را معرفی کنیم که می‌توانید با مطالعه مقالات آن با خیال راحت راجع به سلامت خود تصمیم بگیرید. وبسایت تهران دنتال ایمپلنت به طور تخصصی در زمینه دهان و دندان فعالیت دارد و شما می‌توانید اطلاعات خوبی را از این وبسایت کسب کنید.

  • استادیو نت ابزار
  • ۰
  • ۰

جرمگیری دندان

به تجمع پلاک های دندانی بر روی دندان ها و زیر خط لثه و سخت شدن آنها با گذر زمان، به طوری که بزا مسواک زدن و استفاده از دهانشویه از بین نروند جرم یا تاتار می‌گویند. امروز در این مقاله قصد داریم تا شما را بیشتر با جرمگیری دندان و طریقه انجام آن آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

جرمگیری دندان چیست؟

به فرآیند از بین بردن جرم ها یا همان تاتار موجود بر روی دندان و زیر خط لثه با مواد و تجهیزات خاص، توسط دندانپزشک در دندانپزشکی جرمگیری دندان می‌گویند. همانطور که گفته شد تنها راه از بین بردن تاتار جرمگیری است و به هیچ عنوان با مسواک زدن و استفاده از دهانشویه از بین نمی‌روند.

مراحل انجام جرمگیری

برای بسیاری از افراد، روند جرمگیری دندان رازآلود و هراس آور است. علت این موضع عدم شناخت و آگاهی از روند تمیز کردن تخصصی دندان ها یا جرمگیری است. در این فرآیند نه تنها سلامت دهان و دندان شما کاملا چک می شود که به صورت حرفه ای و در زمانی کوتاه جرم های روی دندان هایتان زدوده می شود

درمورد سلامت و بهداشت دهان و دندان نیز بیشتر بدانید.

ارزیابی و معاینه فیزیکی دهان و دندان

  • لکه ها، توده ها یا زخم های دهانی: وجود هر یک از موارد ذکر شده در داخل دهان افراد ممکن نشان دهنده سرطان دهان باشد. در صورت وجود لکه، توده یا زخم دهانی دندانپزشک آن ها را لمس می کند تا نحوه واکنش بیمار نسبت به لمس را ارزیابی کند.
  • مشکلات فکی و  نحوه قرار گرفتن فک ها روی هم
  • پوسیدگی دندان و حفرات دندانی
  • فاصله ضعیف لثه

همچنین در مورد طرح لبخند و روش های زیباسازی آن بیشتر بدانید.

شروع جرمگیری دندان یا اسکیلینگ دندان

پلاک دندانی که سفت و سخت می شود تنها با جرمگیری دندان از بین می رود. همانطور که گفته شد شکل سخت شده پلاک دندانی تارتار است که می تواند حتی به زیر خط لثه نیز نفوذ کند.

دندانپزشک طی فرآیند جرم گیری دندان تلاش می کند تا این جرم سخت شده را از سطح دندان ها و زیر خط لثه بیرون بکشد. برای این منظور از دستگاه ها و ابزار خاصی به نام اسکیلر استفاده می کند.

پولیش دندان و فلوراید تراپی

بعد از جرمگیری دندان، تارتار کاملا از بین می رود اما هنوز یک کار دیگر باقی مانده است. آن کار کاهش احتمال تولید جرم روی دندان ها است. این امر با پالیش کردن دندان ها میسر می شود. دندانپزشک یا کمک براش های الکتریکی یا خمیر دندان ها ساینده، دندان را صیقل داده و صاف می کند.

اغلب دندانپزشکان پس از پایان جرمگیری دندان و پالیش کردن با کمک فلوراید تراپی دندان ها را تقویت می کنند تا مدت زمان بی جرمی دندان ها بیشتر شود و تا چند ماه دندان ها عاری از جرم باشند. طی این روش فلوراید موضعی به مدت دست کم 60 ثانیه به روی دندان ها اعمال می شود.

امروز در این مقاله می‌خواهیم به شما وبسایت خوب تهران دنتال ایمپلنت را معرفی کنیم که می‌توانید با مطالعه مقالات این سایت، اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه دهان و دندان کسب کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

  • استادیو نت ابزار
  • ۰
  • ۰

لبخند یکی از مهمترین اجزای تشکیل دهانده صورت است که خود ترکیبی از همکاری مجموعه لب، لثه و دندان است. امروز در این مقاله قصد داریم تا شما را بیشتر با روش های زیباسازی طرح لبخند آشنا کنیم و اطلاعات مفیدی را راجع به آن در اختیارتان قرار دهیم. با ما همراه باشید.

طرح لبخند چیست؟

طرح لبخند به مجموعه رنگ ها و شکل های تشکیل شده توسط لب، فک، دهان و لثه های شما، وقتی که لبخند می‌زنید می‌گویند. در واقع هر آنچه که از این مجوعه، هنگام لبخند زدن شما دیده می‌شود، طرح لبخند نام دارد

روش های اصلاح طرح لبخند

هنگامی که رو به روی آینه قرار می‌گیرید و با لبخند زدن، مشکلاتی را حس می‌کنید و با آن رو به رو می‌شوید، شما به اصلاح طرح لبخند نیاز دارید. برای مثال اگر هنگام لبخند زدن، حس می‌کنید که دندان های شما کج هستند و انحراف دارند باید با استفاده از روش های مخصوص مثل ارتودنسی دندان، این کج بودن را از بین ببرید

راجع به پیوند استخوان دندان نیز بیشتر بدانید.

جایگزینی دندان از دست رفته و ارتودنسی

همانطور که گفتیم دندان یکی از مهمترین اجزای تشکیل دهنده یک طرح لبخند زیبا است. نبودن حتی یک دندان نیز می‌تواند تاثیرات بسیار بدی بر روی طرح لبخند شما بگذارد. نبود دندان های جلوی دهان می‌تواند بدترین تاثیرات را بر روی طرح لبخند شما بگذارد که باید در این حالت، حتما از یکی از روش های جایگزینی دندان های از دست رفته استفاده کنید.

 امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی روش های متعددی برای جایگزینی دندان هایی که به هر طریقی از دست رفته اند وجود دارد که در ادامه به برسی آنها نیز می‌پردازیم.

ایمپلنت: ایمپلنت های دندانی بسیار طبیعی بوده و می‌توانند به راحتی جای دندان طبیعی را پر کرده و نقش آن را به خوبی ایفا کنند. علاوه بر این ایمپلنت ها از طول عمر نسبتا طولانی برخوردارند و شما فقط ممکن مجبور به تعویض پروتز آن شوید.

همچنین راجع به ایمپلنت فوری بیشتر بدانید.

بریج: بریج یا پل دندانی نیز روشی ارزان تر برای جایگزینی دندان از دست رفته نسبت به ایمپلنت است.

دندان مصنوعی: دندان مصنوعی از قدیمی ترین روش های جایگزین دندان های از دست رفته است که ما به شما پیشنهاد نمی‌کنیم. گاهی اوقات ممکن است که فرد تمامی دندان های خود را از دست داده باشد که در این حالت ما توصیه می‌کنیم که راجع به دندان مصنوعی بر پایه ایمپلنت با پزشک خود مشورت کند.

ارتودنسی یکی از امن ترین و قابل اطمینان ترین روش ها برای درمان ناهنجاری های فک و صورت و نامنظمی دندان ها است. نامنظم و ناهنجار بودن دندان ها و فک می‌تواند تاثیر بسیار مخربی را بر روی دندان ها بگذارد. ارتودنسی دندان با توجه به شدت بیماری و سنجیدن شرایط بیمار، انواع بسیاری دارد که هر کدام در جایگاه خود کاربرد های متفاوتی دارند.

حرف آخر

تحقیق کردن و کسب اطلاعات راجع به هر موضوعی باعث می‌شود تا شما بتوانید به راحتی و با اطمینان نسبت به تصمیم خود هر کاری را انجام دهید و جلوی بروز هرگونه پشیمانی را بگیرید. امروز در این مقاله می‌حواهیم به شمال وبسایت خوب تهران دنتال ایمپلنت را معرفی کنیم که شما با مطالعه مقالات این سایت می‌توانید به راحتی برای سلامت خودتان تصمیم بگیرید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

  • استادیو نت ابزار
  • ۰
  • ۰

طرح لبخند یکی از فاکتور های زیبایی است. همانطور که می‌دانید، دندان نقش بسزایی در زیباسازی طرح لبخند دارد و هر گونه مشکلی که برای دندان های ما پیش بیاید می‌تواند در زیبایی لبخند ما تاثیر بگذارد. امروز در این مقاله قصد داریم تا شما را بیشتر با طرح لبخند و روش های زیباسازی آن آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

طرح لبخند چیست؟

همین الان برای اینکه به سادگی با مفهوم طرح لبخند آشنا شوید یک آینه پیدا کنید و روبروی آن قرار بگیرید سپس رو به آینه به آرامی لبخند بزنید. چیزی که در آینه از لب، دهان، دندان ها و لثه خود میبینید همان طرح لبخند شما است.

در واقع لبخند از اجزایی مانند دندان ها، لب ها، لثه و فک ها به همراه زوایا و رنگ آن ها تشکیل شده است. تمامی این ها در مجموع لبخند شما را تشکیل می دهد.

ارتودنسی

دندان های نامرتب که در موقعیت طبیعی یا هماهنگ با هم قرار ندارند می توانند هم از نظر زیبایی و هم از نظر سلامت دهان و دندان مشکلات زیادی ایجاد کنند. برای افرادی که دندان های نامنظمی دارند معمولاً اولین راه پیش رو در مسیر طراحی یا اصلاح طرح لبخند انجام درمان ارتودنسی است.

متخصصان ارتودنسی با کمک انواع روش های درمانی و با کمک گرفتن از دستگاه های ثابت و متحرک دندان ها را منظم می کنند و نقش بسیار پررنگی در ایجاد یک لبخند زیبا و جذاب ایفا می کنند.

گاهی اوقات نیر ممکن است مشکل نامنظمی دندان ها با ناهنجاری فکی همراه باشد. مثلا ممکن است یکی از فک ها جلوتر از دیگری باشد. در چنین مشکلاتی معمولا نیاز به جراحی فک احساس می شود زیرا ارتودنسی به تنهایی نمی تواند ناهنجاری ها را برطرف کند.

همچنین راجع به ویژگی های یک کلینیک دندانپزشکی خوب بیشتر بدانید.

جایگزین دندان های از دست رفته

گاهی اوقات اصلی ترین مشکل یک لبخند، می تواندن از نبود دندان ها باشد. به این شکل که یک یا تعدادی از دندان ها از دست رفته اند و جایگاه خالی آن ها مشکلات زیادی به وجود آورده. علاوه بر اینکه مشکلات جویدن و صحبت کردن پیشش می آید، غیبت دندان ها می تواند مشکلات زیبایی ایجاد کند. حتی اگر نبود دندان ها در جلوی دهان مشهود باشد مشکل بدتر هم می شود و اعتماد به نفس به شدت تحت تثیر قرار میگیرد. در این وضعیت یکی از اصلی ترین اقدامات برای اصلاح طرح لبخند جایگزین کردن دندان است دست رفته است.

  • بریج دندان
  • ایمپلنت دندانی : بدون شک بهترین راهی که تا به امروز برای پر کردن جای خالی دندان وجود داشته و درد ایمپلنت دندان است. ایمپلنت ها نوعی پروتز ثابت دندان هستند که از بخش های مختلفی تشکیل شده اند.
  • دندان مصنوعی

سخن  آخر

روش های زیادی برای اصلاح و زیباسازی طرح لبخند وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به ونیر ها که شامل کامپوزیت و لمینت می‌شوند و روکش دندان و جراحی لثه اشاره کرد که هر کدام در شرایطی کاربرد دارند و باید برای اصلاح طرح لبخند استفاده شود. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

منبع: http://www.tehrandentalimplant.ir/

  • استادیو نت ابزار
  • ۰
  • ۰

پوسیدگی و بهداشت دهان و دندان با یکدیگر ارتباط مستقیم دارند، به طوری که هر چه شما به بهداشت دهان و دندان خود بی توجه تر باشید احتمال پوسیدگی در دندان های شما بیشتر می‌شود و بالعکس. امروز در این مقاله قصد داریم تا شما را بیشتر با این دو موضوع آشنا کنیم و اطلاعات بسیار خوبی را نیز در اختیارتان قرار دهیم. با ما باشید.

پوسیدگی دندان

شایع ترین دلیل مراجعه افراد به کلینیک های دندانپزشکی، پوسیدگی دندان است. وجود پلاک های دندانی بر روی دندان های شما و دهانتان و واکنش مستقیم آنها با باکتری های موجود در دهان شما باعث تولید اسید می‌شود این اسید تولید شده به تدریج مینای دندان شما را نابود می‌کند و باعث پوسیدگی دندان شما می‌شود.

به عبارت دیگر پوسیدگی دندان به معنی واکنش پلاک ها با باکتری های موجود و تولید اسید است که، این اسید تولید شده باعث تحلیل و نابود شدن مینای دندان شما می‌شود. به تحلیل مینای دندان پوسیدگی می‌گویند.

راه های جلوگیری از بروز پوسیدگی

مهمترین و بهترین راه برای جلوگیری از پوسیدگی دندان رعایت بهداشت دهان و دندان است. با رعایت بهداشت دهان و دندان که خود دارای اصولی هستند. احتمال بروز پوسیدگی به حداقل خود می‌رسد. در ادامه این مطلب قصد داریم تا شما را با اصول رعایت بهداشت دهان آشنا کنیم.

همچنین درمورد ایمپلنت نیز بیشتر بدانید.

اولین اصل رعایت بهداشت دهان

اولی اصل برای داشتن دندان هایی تمیز استفاده از مسواک است. مسواک پلاک های دندانی را تا 70 درصد کاهش می‌دهد و از تولید آنها جلوگیری می‌کند. پیشنهاد می‌شود روزانه دو بار مسواک بزنید و یکبار آن را قبل از خواب قرار دهید.

دلیل اینکه توصیه می‌شود حتما قبل از خواب مسواک بزنید این است که، بزاق تولید شده در دهان شما تا حدی جلوی ایجاد پلاک  ها و فعالیت آنها را می‌گیرد. تولید بزاق در هنگام خواب به حداقل خود می‌رسد و اگر قبل از خواب مسواک نزنید این پلاک ها می‌توانند به راحتی فعالیت خود را ادامه دهند و باعث نابودی دندان های شما شوند.

استفاده از نخ دندان و بهداشت زبان

نخ دندان یکی از مهمترین اصول برای رعایت بهداشت دهان است. همانطور که گفته شد مسواگ تنها 70 درصد از بهداشت دهان را تعمین می‌کند و 30 درصد مابقی باید با استفاده از نخ دندان تمیز شود. نخ دندان باعث می‌شود دیگر هیچ مواد غذایی در دهان شما نباشد تا باکتری ها با استفاده از آنها تولید اسید کنند.

زبان یکی از بهترین محل ها برای ایجاد و رشد پلاک های دندانی است. اکثر افراد فکر می‌کنند که تمیز کردن زبان خیلی اهمیت ندارد ولی اینطور نیست. تمیز کردن زبان یکی از مهمترین اصول برای داشتن دندان هایی سالم است.

حرف آخر

تحقیق کردن باعث می‌شود تا شما بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید و همیشه دندان هایی زیبا و لبخندی درخشان داشته باشید. برای همین منظور اگر قصد دارید تا در زمینه دهان و دندان اطلاعات خود را افزایش دهید ما به شما وبسایت تهران دنتال ایمپلنت را معرفی می‌کنیم. با مطالعه مقالات این وبسیات می‌توانید سطح معلومات خود را در زمینه دهان و دندان به خوبی افزایش دهید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

  • استادیو نت ابزار
  • ۰
  • ۰

دندان یکی از مهمترین و هیاتی ترین اعضای صورت است که به کمک سیستم گوارش باعث هضم بهتر غذا ها می‌شود. رعایت بهداشت دهان ودندان بسیار هائز اهمیت است و همه ما باید بدانیم تا چگونه از دندان های خود به بهترین شکل ممکن محافظت کنیم. با ما در این مقاله همراه باشید.

اهمیت مسواک و نخ دندان

همه می دانیم که در شبانه روز باید دست کم 2 بار مسواک بزنیم. اما اهمیت مسواک زدن در طول شب همیشه باید در نظر گرفته شود. از آنجا که احتمال تشکیل پلاک، بوی بد دهان و سایر مشکلات دهان و دندان در طول خواب بیشتر می شود، عقل حکم می کند که قبل از به خواب رفتن حتما مسواک بزنیم.

استفاده از نخ دندان می تواند به خصوص برای کودکان خردسال و افراد مسن مبتلا به آرتروز دشوار باشد. به جای تسلیم شدن و انصراف از کشیدن نخ دندان به دنبال راه حل هایی باشید که بتوانید بهتر نخ دندان بکشید.

نخ دندان یک مکمل بسیار بزرگ برای مسواک زدن است. مسواک تنها 70 درصد دهان و دندان را تمیز می کند و 30 درصد دیگر با نخ دندان حاصل می شود.

همه چیز را درباره پوسیدگی دندان ها بدانید.

تمیز کردن زبان

پلاک دندانی برخلاف تصور عموم تنها روی دندان ها نمی نشیند. بلکه روی زبان نیز تجمع میابد. تعداد زیادی باکتری روی زبان هستند، که باعث کمک به ساخت پلاک دندانی و بوی بد دهان می شوند.

تمیز کردن زبان دقیقا به اندازه تمیز کردن دندان ها مهم است و یکی از اصلی ترین اصول رعایت بهداشت دهان و دندان به شمار می رود.

همچنین درمورد ایمپلنت های دندانی نیز بیشتر بدانید.

استفاده از میوه و سبزیجات و حذف کردن برخی مواد غذایی

در گذشته غذاهای طبیعی و سالم زیادی در جوامع مصرف می شد. مصرف این غذاهای تازه و طبیعی باعث کمک به حفظ سلامت دهان و دندان میشد. اما امروزه با صنعتی شدن جوامع، تمایل افراد به مصرف غذاهای آماده، تراریخته و مدت دار افزایش پیدا کرده.

برای بسته بندی این غذاها یا آماده کردنشان، متاسفانه از مواد مضر استفاده می شود که به شدت برای سلامتی دهان و دندان  خطرناک هستند. بنابراین کاهش مصرف غذاهای فرآوری شده و روی آوردن به میوه و سبزیجات تازه می تواند به شما در حفظ بهداشت دهان و دندان کمک زیادی کند.

نتیجه تغذیه کردن باکتری های دهان از قند و شیرینی، تولید اسید است. این اسید می تواند باعث تحلیل دندان و کاهش ضحامت مینا شود. تحلیل رفتن دندان به نوبه خود باعث حساسیت دندان ها، ایجاد بیماری لثه، پوسیدگی دندان و سایر مشکلات دیگر شود.

به عنوان یکی از اصول بهداشت دهان و دندان شما باید تا آنجا که می توانید از مصرف غذاهای شیرین حاوی قند و شکر خودداری کنید و یا مصرف آن ها را به حداقل برسانید تا سلامت دهان و دندان خود را حفظ کنید.

حرف آخر

شما برای اینکه اطلاعات بیشتری راجع به این زمینه و زمینه های دیگر مرتبط به دهان ودندان به دست بیاورید، حتما باید تحقیق وکنید و معلومات خود را افزایش دهید. برای همین منظور ما به شما وبسایت پایگاه سلامت دهان و دندان را معرفی می‌کنیم که با مطالعه مقالات این وبسایت می‌توانید سطح اطلاعات عمومی خود را به خوبی افزایش دهید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

  • استادیو نت ابزار