جهان سلامت

کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰

جرمگیری دندان

به تجمع پلاک های دندانی بر روی دندان ها و زیر خط لثه و سخت شدن آنها با گذر زمان، به طوری که بزا مسواک زدن و استفاده از دهانشویه از بین نروند جرم یا تاتار می‌گویند. امروز در این مقاله قصد داریم تا شما را بیشتر با جرمگیری دندان و طریقه انجام آن آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

جرمگیری دندان چیست؟

به فرآیند از بین بردن جرم ها یا همان تاتار موجود بر روی دندان و زیر خط لثه با مواد و تجهیزات خاص، توسط دندانپزشک در دندانپزشکی جرمگیری دندان می‌گویند. همانطور که گفته شد تنها راه از بین بردن تاتار جرمگیری است و به هیچ عنوان با مسواک زدن و استفاده از دهانشویه از بین نمی‌روند.

مراحل انجام جرمگیری

برای بسیاری از افراد، روند جرمگیری دندان رازآلود و هراس آور است. علت این موضع عدم شناخت و آگاهی از روند تمیز کردن تخصصی دندان ها یا جرمگیری است. در این فرآیند نه تنها سلامت دهان و دندان شما کاملا چک می شود که به صورت حرفه ای و در زمانی کوتاه جرم های روی دندان هایتان زدوده می شود

درمورد سلامت و بهداشت دهان و دندان نیز بیشتر بدانید.

ارزیابی و معاینه فیزیکی دهان و دندان

  • لکه ها، توده ها یا زخم های دهانی: وجود هر یک از موارد ذکر شده در داخل دهان افراد ممکن نشان دهنده سرطان دهان باشد. در صورت وجود لکه، توده یا زخم دهانی دندانپزشک آن ها را لمس می کند تا نحوه واکنش بیمار نسبت به لمس را ارزیابی کند.
  • مشکلات فکی و  نحوه قرار گرفتن فک ها روی هم
  • پوسیدگی دندان و حفرات دندانی
  • فاصله ضعیف لثه

همچنین در مورد طرح لبخند و روش های زیباسازی آن بیشتر بدانید.

شروع جرمگیری دندان یا اسکیلینگ دندان

پلاک دندانی که سفت و سخت می شود تنها با جرمگیری دندان از بین می رود. همانطور که گفته شد شکل سخت شده پلاک دندانی تارتار است که می تواند حتی به زیر خط لثه نیز نفوذ کند.

دندانپزشک طی فرآیند جرم گیری دندان تلاش می کند تا این جرم سخت شده را از سطح دندان ها و زیر خط لثه بیرون بکشد. برای این منظور از دستگاه ها و ابزار خاصی به نام اسکیلر استفاده می کند.

پولیش دندان و فلوراید تراپی

بعد از جرمگیری دندان، تارتار کاملا از بین می رود اما هنوز یک کار دیگر باقی مانده است. آن کار کاهش احتمال تولید جرم روی دندان ها است. این امر با پالیش کردن دندان ها میسر می شود. دندانپزشک یا کمک براش های الکتریکی یا خمیر دندان ها ساینده، دندان را صیقل داده و صاف می کند.

اغلب دندانپزشکان پس از پایان جرمگیری دندان و پالیش کردن با کمک فلوراید تراپی دندان ها را تقویت می کنند تا مدت زمان بی جرمی دندان ها بیشتر شود و تا چند ماه دندان ها عاری از جرم باشند. طی این روش فلوراید موضعی به مدت دست کم 60 ثانیه به روی دندان ها اعمال می شود.

امروز در این مقاله می‌خواهیم به شما وبسایت خوب تهران دنتال ایمپلنت را معرفی کنیم که می‌توانید با مطالعه مقالات این سایت، اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه دهان و دندان کسب کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

  • ۰۰/۰۸/۲۵
  • استادیو نت ابزار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی