جهان سلامت

کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰

دندان یکی از مهمترین و هیاتی ترین اعضای صورت است که به کمک سیستم گوارش باعث هضم بهتر غذا ها می‌شود. رعایت بهداشت دهان ودندان بسیار هائز اهمیت است و همه ما باید بدانیم تا چگونه از دندان های خود به بهترین شکل ممکن محافظت کنیم. با ما در این مقاله همراه باشید.

اهمیت مسواک و نخ دندان

همه می دانیم که در شبانه روز باید دست کم 2 بار مسواک بزنیم. اما اهمیت مسواک زدن در طول شب همیشه باید در نظر گرفته شود. از آنجا که احتمال تشکیل پلاک، بوی بد دهان و سایر مشکلات دهان و دندان در طول خواب بیشتر می شود، عقل حکم می کند که قبل از به خواب رفتن حتما مسواک بزنیم.

استفاده از نخ دندان می تواند به خصوص برای کودکان خردسال و افراد مسن مبتلا به آرتروز دشوار باشد. به جای تسلیم شدن و انصراف از کشیدن نخ دندان به دنبال راه حل هایی باشید که بتوانید بهتر نخ دندان بکشید.

نخ دندان یک مکمل بسیار بزرگ برای مسواک زدن است. مسواک تنها 70 درصد دهان و دندان را تمیز می کند و 30 درصد دیگر با نخ دندان حاصل می شود.

همه چیز را درباره پوسیدگی دندان ها بدانید.

تمیز کردن زبان

پلاک دندانی برخلاف تصور عموم تنها روی دندان ها نمی نشیند. بلکه روی زبان نیز تجمع میابد. تعداد زیادی باکتری روی زبان هستند، که باعث کمک به ساخت پلاک دندانی و بوی بد دهان می شوند.

تمیز کردن زبان دقیقا به اندازه تمیز کردن دندان ها مهم است و یکی از اصلی ترین اصول رعایت بهداشت دهان و دندان به شمار می رود.

همچنین درمورد ایمپلنت های دندانی نیز بیشتر بدانید.

استفاده از میوه و سبزیجات و حذف کردن برخی مواد غذایی

در گذشته غذاهای طبیعی و سالم زیادی در جوامع مصرف می شد. مصرف این غذاهای تازه و طبیعی باعث کمک به حفظ سلامت دهان و دندان میشد. اما امروزه با صنعتی شدن جوامع، تمایل افراد به مصرف غذاهای آماده، تراریخته و مدت دار افزایش پیدا کرده.

برای بسته بندی این غذاها یا آماده کردنشان، متاسفانه از مواد مضر استفاده می شود که به شدت برای سلامتی دهان و دندان  خطرناک هستند. بنابراین کاهش مصرف غذاهای فرآوری شده و روی آوردن به میوه و سبزیجات تازه می تواند به شما در حفظ بهداشت دهان و دندان کمک زیادی کند.

نتیجه تغذیه کردن باکتری های دهان از قند و شیرینی، تولید اسید است. این اسید می تواند باعث تحلیل دندان و کاهش ضحامت مینا شود. تحلیل رفتن دندان به نوبه خود باعث حساسیت دندان ها، ایجاد بیماری لثه، پوسیدگی دندان و سایر مشکلات دیگر شود.

به عنوان یکی از اصول بهداشت دهان و دندان شما باید تا آنجا که می توانید از مصرف غذاهای شیرین حاوی قند و شکر خودداری کنید و یا مصرف آن ها را به حداقل برسانید تا سلامت دهان و دندان خود را حفظ کنید.

حرف آخر

شما برای اینکه اطلاعات بیشتری راجع به این زمینه و زمینه های دیگر مرتبط به دهان ودندان به دست بیاورید، حتما باید تحقیق وکنید و معلومات خود را افزایش دهید. برای همین منظور ما به شما وبسایت پایگاه سلامت دهان و دندان را معرفی می‌کنیم که با مطالعه مقالات این وبسایت می‌توانید سطح اطلاعات عمومی خود را به خوبی افزایش دهید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

  • ۰۰/۰۸/۱۹
  • استادیو نت ابزار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی