جهان سلامت

کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰

دندان یکی از مهمترین اعضای صورت است که تاثیر بسزایی در زیبایی هر شخص دارد. متاسفانه افراد زیادی وجود دارند که به روش های مختلفی یک یا چند تا از دندان های خود را از دست داده اند. امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی روش هایی برای جایگزینی دندانی که به هر روشی از دست رفته است وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به بریج دندانی و یا ایمپلنت اشاره کرد. امروز در این مقاله قصد داریم تا شما را بیشتر با این دو روش آشنا کنیم و به شما بگوییم که کدام یک برای شما مناسب تر است. با ما همراه باشید.

بریج یا ایمپلنت

ابتدا و قبل از هرچیزی اجازه دهید تا شما را با 7 تا از مزایای ایمپلنت دندان آشنا کنیم. بعد از خواندن این بخش حتما بخش معایب را با دقت بیشتری بخوانید.

  • آن ها به تسهیل بهداشت دهان و دندان کمک می کنند
  • به جلوگیری از تحلیل استخوان کمک زیادی می کنند
  • عملکرد دندان ها را انجام می دهند
  • ایمپلنت ها ظاهر طبیعی و زیبایی دارند
  • ماندگاری بسیار طولانی دارند
  • به متفارن ماندن صورت کمک می کنند
  • از کج شدن دندانهای دیگر جلوگیری می شود

همانطور که در مقدمه نیز اشاره کردیم، بریج دندان یکی از روش های جایگزین کردن دندان است که میتوانید به جای دندانی که اخیرا از دست داده اید از آن استفاده کنید. به دلیل پایین بودن هزینه بریج در مقایسه با سایر روش های جایگزینی دندان از جمله ایمپلنت ها، معمولا از بریج بیشتر استفاده میشود.

همچنین راجع به جرمگیری دندان بیشتر بدانید.

همانطور که از نام آن پیداست، یک پل دندانپزشکی شکاف و فاصله ای که بین دو دندان وجود دارد را میبندد و به مانند پلی بین دو دندان عمل میکند. به دلیل اینکه این دندان های مصنوعی نوعی رابط بین دندانی و پر کننده جای خالی هستند به آن ها بریج میگویند. (بریج در انگلیسی یعنی پل به همین دلیل ما در فارسی به آن ها پل های دندانی هم میگوییم.)

بریج دندانی شامل یک یا چند دندان مصنوعی است که به هم متصل شده و در جای خالی دندانی که دیگر وجود ندارد قرار میگیرد. پل ها معمولا به دندان های مجاور متصل میشوند (از پشت) یا اینکه بر روی ایمپلنت ها دندانی سوار می شوند.

راجع به پیوند استخوان دندان نیز بیشتر بدانید.

عوارض ایمپلنت

زمانی که در حال تحقیق، جستجو یا سبک و سنگین کردن چیزی هستیم باید به جز مزایای آن، درباره معایب، نکات منفی و عوارضش نیز اطلاعاتی در اختیار داشته باشیم. بنابراین بیایید در کنار مزایای ایمپلنت دندان، به معرفی برخی از معایب آن نیز اشاره ای داشته باشیم. ما در این بخش به 6 تا از معایب ایمپلنت دندان پرداخته ایم که خواندن آن ها خالی از لطف نخواهد بود.

  1. ممکن است با خطرات جراحی روبرو شوید
  2. کاشت ایمپلنت دندان برای هر شخصی مناسب نیست
  3. فرآیند ایمپلنت گذاری کامل یک فرآیند زمانبر و طولانی است
  4. در موارد نادر احتمال شکست ایمپلنت وجود دارد
  5. هزینه ایمپلنت دندان زیاد است
  6. پروتزهای ایمپلنت نیاز به جایگزینی دارند

سخن آخر

با تمامی این تفاصیل تصمیم نهایی به عهده شما است که آیا می‌خواهید جای خالی دندان خود را با ایمپلنت پر کنید و یا با بریج دندانی اما، برای اینکه از تصمیمی که می‌گیرید مطمئن باشید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما با یک متخصص در این زمینه مشورت کنید و یا از مقالات معتبری که در اینترنت راجع به این موضوع وجود دارند استفاده کنید. برای همین می‌خواهیم به شما وبسایت خوب تهران دنتال ایمپلنت را معرفی کنیم که مقالات بسیار ارزشمند و علمی را در این زمینه دراختیارتان قرار می‌دهد.

  • ۰۰/۰۸/۳۰
  • استادیو نت ابزار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی