جهان سلامت

کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰

طرح لبخند یکی از فاکتور های زیبایی است. همانطور که می‌دانید، دندان نقش بسزایی در زیباسازی طرح لبخند دارد و هر گونه مشکلی که برای دندان های ما پیش بیاید می‌تواند در زیبایی لبخند ما تاثیر بگذارد. امروز در این مقاله قصد داریم تا شما را بیشتر با طرح لبخند و روش های زیباسازی آن آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

طرح لبخند چیست؟

همین الان برای اینکه به سادگی با مفهوم طرح لبخند آشنا شوید یک آینه پیدا کنید و روبروی آن قرار بگیرید سپس رو به آینه به آرامی لبخند بزنید. چیزی که در آینه از لب، دهان، دندان ها و لثه خود میبینید همان طرح لبخند شما است.

در واقع لبخند از اجزایی مانند دندان ها، لب ها، لثه و فک ها به همراه زوایا و رنگ آن ها تشکیل شده است. تمامی این ها در مجموع لبخند شما را تشکیل می دهد.

ارتودنسی

دندان های نامرتب که در موقعیت طبیعی یا هماهنگ با هم قرار ندارند می توانند هم از نظر زیبایی و هم از نظر سلامت دهان و دندان مشکلات زیادی ایجاد کنند. برای افرادی که دندان های نامنظمی دارند معمولاً اولین راه پیش رو در مسیر طراحی یا اصلاح طرح لبخند انجام درمان ارتودنسی است.

متخصصان ارتودنسی با کمک انواع روش های درمانی و با کمک گرفتن از دستگاه های ثابت و متحرک دندان ها را منظم می کنند و نقش بسیار پررنگی در ایجاد یک لبخند زیبا و جذاب ایفا می کنند.

گاهی اوقات نیر ممکن است مشکل نامنظمی دندان ها با ناهنجاری فکی همراه باشد. مثلا ممکن است یکی از فک ها جلوتر از دیگری باشد. در چنین مشکلاتی معمولا نیاز به جراحی فک احساس می شود زیرا ارتودنسی به تنهایی نمی تواند ناهنجاری ها را برطرف کند.

همچنین راجع به ویژگی های یک کلینیک دندانپزشکی خوب بیشتر بدانید.

جایگزین دندان های از دست رفته

گاهی اوقات اصلی ترین مشکل یک لبخند، می تواندن از نبود دندان ها باشد. به این شکل که یک یا تعدادی از دندان ها از دست رفته اند و جایگاه خالی آن ها مشکلات زیادی به وجود آورده. علاوه بر اینکه مشکلات جویدن و صحبت کردن پیشش می آید، غیبت دندان ها می تواند مشکلات زیبایی ایجاد کند. حتی اگر نبود دندان ها در جلوی دهان مشهود باشد مشکل بدتر هم می شود و اعتماد به نفس به شدت تحت تثیر قرار میگیرد. در این وضعیت یکی از اصلی ترین اقدامات برای اصلاح طرح لبخند جایگزین کردن دندان است دست رفته است.

  • بریج دندان
  • ایمپلنت دندانی : بدون شک بهترین راهی که تا به امروز برای پر کردن جای خالی دندان وجود داشته و درد ایمپلنت دندان است. ایمپلنت ها نوعی پروتز ثابت دندان هستند که از بخش های مختلفی تشکیل شده اند.
  • دندان مصنوعی

سخن  آخر

روش های زیادی برای اصلاح و زیباسازی طرح لبخند وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به ونیر ها که شامل کامپوزیت و لمینت می‌شوند و روکش دندان و جراحی لثه اشاره کرد که هر کدام در شرایطی کاربرد دارند و باید برای اصلاح طرح لبخند استفاده شود. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

منبع: http://www.tehrandentalimplant.ir/

  • ۰۰/۰۸/۲۳
  • استادیو نت ابزار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی