جهان سلامت

کلمات کلیدی

۱۰ مطلب در فروردين ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

ما امروز در این مطلب اینجاییم تا اطلاعات بسیار جامع و کاملی را در زمینه اوربایت دندان و روش های درمانی آن را در اختیار شما عزیزان قرا دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع به شما بگوییم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا همه چیز را در این زمینه بدانید و اطلاعات بسیار خوبی را کسب کنید.

اوربایت

اختلال اوربایت دندان به مشکل فک ها در برخی افراد اشاره دارد. در این افراد فک بالایی معمولا بیشتر از حد معمول جلوتر از فک پایینی است. دندان های فک بالا در این عارضه باعث میشوند که ظاهر شخص کمی غیرمعمولی شود. این عارضه از جمله مال اکلوژن های جدی است که در صورت شدید بودن میتواند مشکلات زیادی برای شخص مبتلا ایجاد کند.

خوشبختانه فناوری و نوآوریهای پزشکی، امروزه برای مبتلایان به اوربیت این امکان را فراهم کرده که در مدت زمانی معقول درمان شوند و ظاهری زیباتر از آنچه دارند به دست بیاورند. کار درمان اوربایت دندان را متخصص ارتودنسی با کمک جراح دهان انجام با بهره مندی از تکنولوژی های جدید انجام میدهند.

اگر اختلال اوربایت شدید نباشد متخصص ارتودنسی میتواند بدون کمک جراح دندان و دهان به راحتی مشکل ایجاد شده را درمان کرده و به اصلاح اوربایت نزدیک شود. این متخصص با کمک ارتودنسی ثابت و بریس های مختلف میتواند عارضه را برطرف کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ارتودنسی شیش ماهه بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

اگر اوربایت شدید دارید که با ازدحام دندان روی فک بالا همراه است، ممکن است متخصص ارتودنتیست یا دندانپزشک درمان اوربایت بدون ارتودنسی شما نیاز به کشیدن دندان ها داشته باشد. کشیدن یکی دو دندان میتواند فضا را برای درمان بهتر و حتی جراحی اوربایت مهیا تر کند.

در واقع، اولین کاری که متخصص ارتودنسی انجام می دهد ، استفاده از بریس برای به حداقل رساندن مشکلات ناصاف بودن دندان های شما است. نکته اینجاست که متخصص ارتودنسی دندان ها را به موقعیت مناسب منتقل می کند تا کل دهان شما را برای جراحی فک آماده کند. ممکن است

درمورد غذا های ارتودنسی بیشتر بدانید.

در حین جراحی ، جراح دهان با برداشتن، تغییر شکل مجدد یا پیوند استخوان به داخل فک ، استخوان های فک فوقانی و تحتانی را به درستی تراز می کند. سپس فک شما توسط پلاک های فلزی، سیم، پیچ و یا پروتزهای مخصوص در محل جدید و ایده آلش فیکس میشود.

عدم درمان اوربایت دندان میتواند مسواک زدن و خلاصه رسیدگی به بهداشت دهان و دندان شما را با مشکل روبرو کند. به دلیل اینکه مسواک زدن و نخ دندان کشیدن با وجود چنین عارضه ای سخت است، پلاک دندان به راحتی در لابلای دندان ها ایجاد شده و منجر به عفونت و بیماری لثه و در نهایت آسیب به دندان ها میشود. این موضوع به نوبه خود می تواند منجر به بروز مشکلات جدی بهداشت دهان شود. در کنار آن ، ممکن است درد فک، درد دندان و سردرد را نیز تجربه کنید که مستقیما روی اشتها و خورد و خوراک شما هم تاثیر میگذارد.

سخن پایانی

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه اوربایت در اختیار شما دهیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بودهن باشد و از آن استفاده کرده باشید.

منبع: http://www.karajortho.ir/

  • استادیو نت ابزار
  • ۰
  • ۰

ارتودنسی روش های بسیار متنوعی دارد که یکی از اصلی ترین آنها ارتودنسی بدون سیم است. امروز در این مطلب قصد داریم تا همه چیز را درمورد ارتودنسی بدون سیم برای شما عزیزان بازگو کنیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

ارتودنسی بدون سیم

داشتن دندان هایی ردیف و زیبا، می تواند طرح لبخندی زیبا برای شما به ارمغان بیاورد و داشتن یک لبخند زیبا، موجب افزایش اعتماد به نفس و ارتقا و بهبود کیفیت روابط اجتماعی شما می شود.

هیچ یک از ما، دوست نداریم دندان هایی داشته باشیم که یک یا تعدادی از آن ها از ردیف و جایگاه صحیح خود خارج شده اند و به هنگام خندیدن و یا صحبت کردن، باعث ایجاد یک منظره ی زشت بر روی چهره ی ما می شوند.

این روزها اصلاح و ترمیم دندان هایی که زیبایی ما را به خطر می اندازند، یک رویای دور از دسترس نیست. با پیشرفت علم دندان پزشکی و ایجاد و ابداع روش های جدید، برای حل تمامی مشکلات مربوط به ترمیم و زیبایی دندان ها، یک راه حل وجود دارد. ارتودنسی دندان، یکی از روش های درمانی و زیبایی دندان بوده که می تواند شما را به ظاهر دلخواهتان برساند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد ارتودنسی پلاستیکی بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

پاسخ ما به این سوال کاملا به شرایط دندان های شما و شدت مشکلات و ناهنجاری های آن ها بستگی دارد. در صورتی که دندان های شما خیلی بهم ریخته و نامرتب نباشند و مشکلات دندانی شما بسیار خفیف باشد، شما مجاز به استفاده از ارتودنسی نامرئی یا اینویزیلاین یا همان ارتودنسی بدون سیم می باشید.

این نوع ارتودنسی که ارتودنسی اینویزیلاین یا شفاف یا نامرئی نیز نامیده می شود، توسط پلاک هایی نامرئی و شفاف از جنس نوعی پلاستیک بی رنگ انجام می شود. ارتودنسی اینویزیلاین یک نوع ارتودنسی نامرئی بوده و بیمار می تواند هنگام غذا خوردن یا شرکت در مهمانی ها و موقعیت های خاص، آن ها را از دهان خود خارج کند.

همچنین در زمینه ارتودنسی فوری بیشتر بدانید.

برای انجام ارتودنسی نامرئی، پس از تعیین سیر درمان توسط دندان پزشک، او ابتدا از دندان های شما قالب تهیه می کند و این قالب ها را به لابراتوار می فرستد. در لابراتوار، تعدادی پلاک نامرئی برای شما ساخته می شود. مدت زمان استفاده از هر کدام از این پلاک ها دو الی سه هفته می باشد. دستورالعمل های مربوط به نگهداری و تعویض پلاک ها به طور کامل و دقیق، توسط دندان پزشکتان، به شما آموزش داده می شود.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی بدون سیم در اختیار شما دوستان عزیز قرار دهیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.

منبع: https://www.orthodoctor.ir/

 

  • استادیو نت ابزار
  • ۰
  • ۰

ما امروز در این مطلب سعی داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه عمل های لاغری جدید در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع به شما عزیزان بگوییم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

عمل های لاغری

امروزه چاقی به‌عنوان یک بیماری شناخته‌شده که طبیعتاً نیازمند یک درمان مناسب است. معمول‌ترین راه درمان چاقی، افزایش تحرک بدنی و رژیم غذایی مناسب می‌باشد؛ که البته این تنها راه‌حل خلاص شدن از دست چربی‌های اضافه نیست.

با پیشرفت علم در زمینه پزشکی، روش‌های جدیدی برای لاغر شدن و رسیدن به وزن دلخواه وجود دارد، یکی از این روش‌ها که در سال‌های اخیر بسیار مورد استقبال قرارگرفته است، عمل لاغری است. شاید با شنیدن نام این روش، تصور کنید که ریسک این کار بالا است؛ اما باید به شما بگویم که در چند سال اخیر، این روش به‌قدری گسترش‌یافته و پیشرفت کرده است که می‌توانید بدون نگرانی و با خیال راحت چربی‌های اضافی خود را به آن بسپارید.

درمورد ریزش مو و ارتباط آن با چاقی بیشتر بدانید.

یک عمل های لاغری جدیداین متد، یک شیوه قابل‌اعتماد برای کاهش وزن به میزان قابل‌توجه است. در این روش با کمک متدهای جراحی حدود 70 تا 80 درصد از حجم معده را از بدن خارج می‌کنند، درنتیجه حجم معده به مقدار زیادی کم شده و فرد بعد از خوردن مقدار کمی غذا احساس سیری می‌کند؛ به‌این‌ترتیب در عرض چند ماه شاهد کاهش وزن زیادی خواهد بود.

پیش‌تر گفتیم که روش‌های جراحی لاغری بر دوپایه استوار هستند که شامل کاهش حجم معده و کاهش جذب مواد غذایی است؛ روش بای پس معده، هر دو نتیجه را باهم خواهد داشت؛ یعنی با انجام این متد هم‌حجم معده بیمار به مقدار قابل‌توجهی کاهش پیدا می‌کند، درنتیجه او بعد از خوردن غذا، به‌زودی احساس سیری کرده و پرخوری نمی‌کند و هم میزان جذب مواد غذایی توسط روده کاهش می‌یابد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه عمل لاغری شکم با لیزر اینجا کلیک کنید.

در این شیوه، با قرار دادن یک حلقه سیلیکونی قابل تنظیم، در بخش ابتدایی معده، حجم معده برای دریافت مواد غذایی کاهش پیدا می‌کند، عمر این روش دو سال است یعنی به فرد دو سال مهلت داده می‌شود تا عادات تغذیه‌ای خود را کنترل کند.

در این روش یک کیسه از جنس سیلیکون، به نام بالون که از محلول نمکی سالین پرشده است، با روش‌های جراحی در داخل معده افراد قرار می‌گیرد. به‌این‌ترتیب بخش زیادی از معده اشغال‌شده و فرد زودتر احساس سیری خواهند کرد.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار مفیدی را در زمینه عمل های لاغری جدید در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع به شما بگوییم. برای اینکه در این زمینه ها اطلاعات بیشتری به دست بیاورید، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا به سایت دکتر عبدو مراجعه کنید.

  • استادیو نت ابزار
  • ۰
  • ۰

ارتودنسی با عمل بینی

ما امروز در این مطلب سعی بر این داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی همزمان با عمل بینی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع به شما عزیزان بگوییم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

ارتودنسی و عمل بینی

ارتودنسی یک روند درمانی دندان پزشکی به منظور اصلاح اختلالات دندانی است. وقتی دندان ها در جای مناسب و به طور صحیح قرار نگرفته باشند فرد در جویدن و گاز گرفتن غذا با مشکل مواجه خواهد شد. بنابراین، باید این اختلالات را هرچه سریعتر از طریق ارتودنسی درمان کند.

همه چیز را درمورد ارتودنسی بی رنگ بدانید.

درمان ارتودنسی از هر نوعی که باشد تأثیر قابل توجهی بر موقعیت لب ها، تعادل بین بینی و لب ها، طرح لبخند فرد و زاویه بین لب و بینی خواهد داشت. یکی از مهمترین گزینه هایی که جراحان زیبایی در عمل زیبایی بینی در نظر می گیرند رابطه بین لب و فرم نهایی بینی است. در نتیجه هر نوع تغییری که در فرم لب ها و زاویه آن با بینی ایجاد شود باعث برهم خوردن فرم نهایی مد نظر بیمار و جراح خواهد شد.

ارتودنسی منجر به جابجایی دندان ها و در برخی موارد فک ها خواهد شد. جابجایی فک و دندان ها تأثیر بسزایی بر نیمرخ و همچنین فرم لب ها دارد. علاوه بر موارد مذکور در حین ارتودنسی، ناخواسته فشارهایی توسط پزشک بر لب و بینی بیمار وارد خواهد آمد. بنابراین بسیاری از جراحان بر این باورند که عمل جراحی زیبایی بینی باید بعد از اتمام ارتودنسی انجام شود.

همچنین درمورد ارتودنسی پیشرفته بیشتر بدانید.

علاوه بر این، انجام ارتودنسی قبل از جراحی زیبایی بینی به نوعی صرفه جویی در هزینه ها است. زیرا، در صورت انجام همزمان عمل بینی و ارتودنسی در نهایت نیاز به عمل رویژن یا ترمیم بینی خواهید داشت. این عمل هزینه ای تقریباً برابر با جراحی زیبایی بینی دارد.

فک و بینی ارتباط بسیار زیادی با یکدیگر دارند به صورتیکه اگر فک رشد کافی نداشته باشد، ظاهر بینی و صورت دچار تغییر شده و اگر بینی مشکلاتی داشته باشد، بر روی فک نیز تأثیر خواهد گذاشت. یکی از رایج ترین مشکلات که به طور معمول در سنین رشد ایجاد می شود انحراف و گرفتگی بینی است. این موضوع به مرور زمان باعث تغییر شکل فک های بالا و پایین شده و زمینه ساز نامرتبی دندان ها خواهد شد.

افرادی که فک بالای آن ها جلو است نیاز به جراحی فک دارند. جلو بودن فک بالا نسبت به فک پایین اوربایت نام داشته و نیازمند جراحی ارتوگناتیک است. اگر این مشکل را دارید، ابتدا باید جراحی فک را انجام داده و سپس اقدام به جراحی زیبایی بینی کنید. بنابراین نمی توانید ارتودنسی همزمان با جراحی بینی داشته باشید.

سخن پایانی

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در اختیار تمام کسانی قرار دهیم که همزمان هم قصد عمل بینی خود را دارند و هم قصد ارتودنسی دهان و دندان خود را. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید به سایت خوب دندانپزشکی ارتوبلاگ مراجعه کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.

  • استادیو نت ابزار
  • ۰
  • ۰

دوران بارداری به شدت دوره پر دغدغه ای است و در این زمان اختلالات هورمونی به اوج خود می‌رسند. ما امروز در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات بسیار جامع و کاملی را در زمینه دندانپزشکی در دوران بارداری را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع به شما بگوییم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

دندانپزشکی بارداری

تا دری به تخته‌ای می‌خورد، سری درد می‌گیرد و یا پایی گز و گز می‌کند، نگرانی‌ها شروع می‌شود:« نکند این، جان باردار را به خطر بیندازد، بر سر بچه چه می‌آید، آیا این بیماری به کودک هم سرایت می‌کند یا نه؟» و هزار و یک فکر و نگرانی که خیلی هم بی‌راه نیستند! به همین خاطر هم هست که پیشنهاد می‌کنند این‌جور وقت‌ها حتمن با یک پزشک راجع به خفیف‌ترین دردها در حول و حوش دهان و دندان صحبت کنید.

در دوران بارداری هورمون‌های بدن شروع به تغییر و بالا و پایین شدن می‌‌کنند. یکی از مهم‌ترین نقاطی که در کشمکش هورمون‌ها و جریان خون تحت تاثیر قرار می‌گیرد، دندان‌ها و لثه‌ها هستند: نرم‌تر، آسیب‌پذیرتر و متورم می‌شوند! همین خطر عفونت دهان و دندان را بالا می‌برد و شما و کودک پا به راه‌تان را به دردسر می‌اندازد.

همه چیز را درمورد فلوراید در دندانپزشکی کودکان بدانید.

از سویی دیگر ممکن است علت درد دندان پوسیدگی دندان و یا خرابی دندان‌های عصب باشد. بدیهی است که تحمل دردهای شدید برای چند ماه و یا چند هفته شدنی نیست. در نتیجه باید چاره‌ای برایش پیدا کرد.  پس اگر دردی در ناحیه دندان احساس می‌کنید و یا مطمئن هستید که به عفونت دچار شده‌اید، می‌بایست در اولین فرصت به دندان‌پزشک مراجعه کنید و به دندانپزشکی بارداری رضایت بدهید.

در صورتی که پس از مشورت با پزشک مطمئن شدید که دندان درد شما خبر از خطری جدی نمی‌دهد، می‌توانید درمان خانگی را در پیش بگیرید. بر سر درمان خانگی همیشه اختلاف است! عده‌ای به کل از آن فرار می‌کنند و عده‌ای دیگر راهی جز آن نمی‌شناسند. فرق هم ندارد که مشکل چیست! هر چه هست یا فقط و فقط به دست پزشک حل می‌شود و یا فقط و فقط به دست داروها و ابتکارات خانگی!

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تفاوت ونیر کامپوزیت و لمینت بر روی  لینک مشخص شده کلیک کنید.

فرض بگیرید در ماه‌های اول بارداری درد دندان کلافه‌تان کرده است، آن‌قدر که طاقت‌تان را سر رسانده و تحملش حتی برای یک دقیقه دیگر هم غیرممکن است. از طرفی درمان خانگی هم تسکینش نمی‌دهد. تا صبح نیز راه درازی مانده. باید جوری علاجش کنید. می‌روید به اولین کلینیک دندانپزشکی بارداری. پرستار و پزشک هیچ‌یک در نگاه اول متوجه بارداری شما نمی‌شوند و مشتی آمپول و دوا و دارو برایتان می‌نویسند، بلکه دردتان آرام بگیرد. آیا این داروها برای شما مناسب‌اند؟ آیا جان جنینی را که در رحم دارید به خطر نمی‌اندازند؟!

سخن پایانی

امروز در این مطلب سعی شد تا اطلاعات بسیار جامع و کاملی را در زمینه دندانپزشکی بارداری در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع به شما بگوییم. سایت دندانپزشکی چلاوا یکی از بهترین سایت ها در زمینه اطلاعات دندانپزشکی است که می‌توانید از آن استفاده کنید.

  • استادیو نت ابزار
  • ۰
  • ۰

رژیم گرفتن یکی از ابتدایی ترین کار هایی است که می‌توان برای لاغر شدن انجام داد. ما امروز در این مطلب سعی داریم تا اطلاعات بسیارخوبی را در زمینه رژیم غذایی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع به شما عزیزان بگوییم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

رژِیم لاغری

به کسانی که دارای شاخص توده بدنی (BMI) کمتر از 5/18 باشند کم وزن می‌گویند. BMI روشی برای بررسی میزان چربی های بدن براساس قد و وزن می‌باشد و از تقسیم وزن بر مجذور قد بدست می‌آید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه درمان دیابت نوع دو بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

برای اضافه کردن وزن باید بیشتر از مقداری که بدن کالری می سوزاند کالری دریافت کنند و دریافتی روزانه را افزایش داد.

خوراکی ها چرب، شیرین و اسنک‌‌ها به بالا رفتن وزن کمک می‌کنند ولی سلامتی فرد را به خطر می‌اندزند به همین دلیل در رژیم چاقی مصرف مواد غذایی سالم، مقوی و پر کالری  که حاوی کربوهیدرات، چربی ‌ها و پروتئین‌ها هستند توصیه می‌شود.

برنج غذایی مقوی و پرکالری است که منبع غنی از کربوهیدرات می باشد و پروتئین زیادی دارد.

نان سبوس‌دار حاوی کربوهیدرات، آهن، روی، ویتامین‌های مورد نیاز بدن است.

شیر، پنیر، ماست که از گروه لبنیات هستند.

درمورد رژیم بارداری بیشتر بدانید.

پنیر حاوی پروتئین زیادی است .

شیر دارای پروتئین، چربی و کربوهیدرات است و هچنین منبع خوبی از ویتامین‌ها و کلسیم است.

ماست پرچرب دارای پروتئین، چربی‌های مفید، کربوهیدرات، املاح معدنی و … است. به همین دلیل ارزش غذایی بالای دارد.

از خوردن غذاهای سرخ شده، فست فود، غذاها و نوشیدنی‌های شیرین، کربوهیدرات‌های تصفیه شده مثل چیپس خوداری کنید یا مصرف آن‌ها را به حداقل برسانیم. البته اگر رژیم چاقی را به صورت اصولی ادامه دهید و همه مواد مغذی و پر کالری به بدن برسد می‌توان از همه مواد غذایی مورد علاقه خود را درکنار این رژیم استفاده کنید.

انواع جوانه ها: جوانه گندم، ماش، عدس و… منبع غنی از پروتئین و مواد مغذی هستند.

کره بادام زمینی حاوی پروتئین، ویتامین و منبع غنی از چربی های مفید است. کره بادام زمینی را  می‌توان به عنوان صبحانه در رژیم افزایش وزن خود قرار داد.

اسموتی‌ها انرژی بالایی دارند و منبع خوبی از پروتئین‌ها و اسید‌های چرب و مواد مغذی هستند.

تخمه آفتاب‌گردان، تخمه کدو، پسته، فندق، بادام و … از انواع آجیل‌ها هستند و دارای چربی‌های سالمی هستند.

سخن نهایی

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار جامع و کاملی را در زمینه یک رژیم لاغری مناسب و سالم در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در این زمینه به شما دوستان و همراهان همیشگی بگوییم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.

  • استادیو نت ابزار
  • ۰
  • ۰

ما امروز در این مطلب سعی بر این داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه خرید و طلا و جواهر در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در این زمینه به شما دوستان بگوییم تا بتوانید بهترین انتخاب را انجام دهید. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا همه چیز را در این زمینه بدانید.

خرید طلا و جواهر

حقیقت این است که هر طلافروشی با صدور فاکتور برای محصول طلا، طلای خریداری شده را تضمین کرده و در قبال اصلی یا تقلبی بودن، آن مسئول است. یک طلا فروش در این زمینه چنین اظهار نظر می‌کند: تشخیص اصل یا تقلبی بودن در اکثر موارد توسط خریداران امکان‌پذیر نیست. اما ما در مقابل فاکتوری که به شما ارائه می‌کنیم، مسئولیت داریم و باید به اتحادیه طلا و جواهر پاسخگو باشیم.

طلا فروش دیگری در این زمینه می‌گوید: فاکتوری که به شما ارائه می‌شود، معتبر است. با این حال در صورت هرگونه مشکل، طلا فروش صادر کننده فاکتور در صورت شکایت شما و تأیید اصل نبودن جنس طلا باید پاسخگو باشد.

درمورد خرید دستبند طلا برای آقایان بیشتر بدانید.

کوروش گوهربین- رئیس اتحادیه و طلا و جواهر- در این زمینه معتقد است: معمولاَ طلاهای همه واحدهای طلافروشی هر 2 ماه یک‌بار توسط بازرسان اتحادیه طلا و جواهر کنترل و نمونه‌برداری می‌شود تا طلای تقلبی ساخته نشود. علاوه بر آن در فاکتور فروش قید می‌شود که عیار طلا 18 است و مارک سازنده طلا نیز مشخص است که نشان‌دهنده هویت فروشنده آن است.

وی در زمینه تمهیداتی در زمینه بالا بردن ضریب اطمینان ملاک تشخیص خریداران می‌افزاید: با مؤسسه استاندارد هماهنگ شده تا در آینده‌ای نزدیک علاوه بر انگ 750 که درون محصول حک می‌شود، انگی استاندارد (کدی از طریق مؤسسه استاندارد) نیز به خود تولیدکنندگان داده شود که این انگ نیز علاوه بر انگ 750، درون محصول حک شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خرید گوشواره طلا اینجا کلیک کنید.

به گفته‌ی متخصصان راه دقیق و کاملی برای تشخیص دست دوم بودن طلایی که استفاده‌ی کمی از آن شده و سپس فروخته شده است وجود ندارد، اما به طور کلی برای تشخیص دست دوم بودن طلا بهترین راه بررسی دقیق ظاهر طلا و به‌خصوص قفل و بند طلاست. این قسمت‌ها معمولا برخورد بیشتری دارند و در طلاهای دست دوم براقیت کمتری نسبت به طلای نو دارند. حتی در بعضی موارد خش‌هایی نیز روی آن‌ها به چشم می‌خورد.

البته به گفته کوروش گوهربین این مورد که فرد بعد از یک یا چند روز برای فروش جنس طلای خریداری شده خود مراجعه کند، خیلی به‌ندرت پیش می‌آید و موردی استثناست.

اما در این صورت طلافروش درصدی جزئی بابت آب کردن طلا از فرد می‌گیرد و این کار قانونی است. البته طلا فروش حق ندارد طلای نویی را که به قیمت طلای کهنه می‌خرد، دوباره به فرد دیگر بفروشد و این عمل خلاف قانون است.

  • استادیو نت ابزار
  • ۰
  • ۰

ارتودنسی نامرئی یکی از بهترین روش های درمانی ارتودنسی دندان است که امروزه افراد بسیار زیادی در سراسر دنیا از این روش درمانی برای اصلاح ناهنجاری های دهان و دندان خود از آن استفاده می‌کنند. ما امروز در این مطلب سعی داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه این روش درمانی ارتودنسی دراختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در این زمینه به شما عزیزان بگوییم. با ما تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

ارتودنسی نامرئی

اگر شما هم علاقه مند به ارتودنسی نامرئی هستید، با دکترخضری بهترین متخصص ارتودنسی در کرج تا انتهای مقاله همراه باشید.

تقریباً دندان های هیچ کس بی نقص و کامل نیست. و بسیاری از افراد به درمان ارتودنسی نیاز دارند. تا علاوه بر سلامت محیط دهان و دندان، دندان هایشان صاف و مرتب شود.

جدا از اینکه دندان های ردیف و صاف، به لبخند شما کمک میکند، بلکه برای بهداشت و سلامت لثه و فک و دهان و سلامت عمومی بدن مفید است و اهمیت ویژه ای دارد.

این روش درمانی بدون درد است و نیاز به بیهوشی و بستری شدن ندارد. ارتودنسی نامرئی برای افرادی که زیبایی چهره و لبخند دارای اهمیت زیاد می باشد، درمانی بسیار محبوب است. درمان ارتودنسی یکی از متد های درمانی است که برای رفع ناهنجاری ‌های دندانی به کار می ‌رود.

در این روش پلاک شفاف و بی رنگی که بر اساس شرایط دهانی بیمار در طی یک تصویر برداری سه بعدی ساخته و پرداخته می ‌شود، برای رفع ناهنجاری دندان بیمار استفاده می گردد.

در روش ارتودنسی شفاف، یا Invisalign سیستمهای براکتی طوری طراحی شده اند که بر خلاف براکت های فلزی، جلب توجه نمی کنند.

برای کسطب اطلاعات بیشتر در زمینه ارتودنسی چندین دندان بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

و بدون احتیاج به سیم های فلزی معمول، به صاف کردن دندان ها می پردازد. شامل یک صفحه ی پلاستیکی شفاف است و بطور سفارشی برای هر شخص بصورت جداگانه ساخته می شود. و به مرور زمان دندان ها را به تدریج به جایگاه اصلی شان هدایت میکند.

ارتودنسی نامرئی که به آن ارتودنسی ژله ای نیز می ‌گویند روشی مناسب برای رفع عیوب دندان های کودکان می باشد؛ چرا که معمولاً ناهنجاری ‌های دندانی کودکان پیچیدگی زیادی ندارد و در صورت درمان به موقع خیلی زود رفع خواهد شد.

در این روش کودکان پلاک های مربوطه را بدون ایجاد زخم و یا آسیب دیدگی در دهان قرار می ‌دهند و فقط در زمان خوردن، آشامیدن و نظافت دهان،  آن را از دهان خارج کرده و سپس مجدداً آن را بر روی دندان ها قرار می‌ دهند. در روش ارتودنسی شفاف، رسیدگی به نظافت دندان ها برای کودکان بسیار راحت تر از روش های دیگر ارتودنسی می باشد.

همه چیز را در زمینه ارتودنسی خانگی بدانید.

سخن پایانی

 ما امروز در این مطلب تمام سعی خود را کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی نامرئی دندان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و دیگر زمینه های دندانپزشکی می‌توانید به سایت خوب دندانپزشکی بست دنتیست مراجعه کنید. امیدواریم این مطلب برای شما عزیزان مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.

  • استادیو نت ابزار
  • ۰
  • ۰

ما امروز در این مطلب اینجاییم تا اطلاعات بسیار خبوی را در رابطه با ارتباط میان سنگ کیسه صفرا و لاغری را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع به شما دوستان بگوییم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا همه چیز را در این زمینه بدانید.

کیسه صفرا چیست؟ صفرا اصلا چیست؟

کیسه صفرا یکی از ارگان ها یا اندام های مهم و حساس در سیستم گوارش ما انسان ها است. این اندام، کوچک و گلابی شکل است که زیر کبد و در مجاورت معده قرار دارد. کیسه صفرا ساختاری است که مایعی به نام صفرا را در خود ذخیره و آزاد می کند. صفرا نیز مایعی است که در اصل توسط کبد تولید می شود و به هضم چربی های موجود در غذایی که می خوریم کمک می کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد درمان دیابت نوع دو به کمک عمل جراحی لاغری بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

مکانیزم کیسه صفرا

قبل از شروع غذا خوردن، این کیسه پر از صفرا است. هنگامی که شروع به خوردن می کنید، کیسه صفرا سیگنال هایی برای انقباض و فشار دادن صفرای ذخیره شده از طریق مجاری صفراوی دریافت می کند. صفرا در نهایت راه خود را به بزرگترین مجرای صفراوی شما یعنی مجرای صفراوی مشترک پیدا می کند.

صفرا در نهایت از طریق مجرای صفراوی مشترک به دوازدهه، اولین قسمت روده کوچک شما وارد می شود. اینجا جایی است که مایع با غذا مخلوط می شود. بعد از خوردن غذا، کیسه صفرا خالی است و شبیه یک بادکنک تخلیه شده است و منتظر است دوباره پر خواهد بود.

همچنین با 7 رژیم لاغری سریع بیشتر آشنا شوید.

سنگ کیسه صفرا

مواد شیمیایی زمانی تولید می شوند که بدن گلبول های قرمز را بشکند که در این صورت سطح بیلی روبین می تواند به طور چشمگیری بین افراد مبتلا به سیروز کبدی (زخم کبدی) افزایش پیدا کند. افزایش بیلی روبین موجب عفونی شدن صفرا یا برخی بیماری های خونی دیگر می شود. نهایتا وجود بیش از اندازه ی بیلی روبین در سیستم بدن می تواند منجر به ساخت سنگ های کیسه صفرا شود.

در زمان های تشدید بیماری، می توان با استفاده از دارو های ضد انقباض، مسکن و ضد تهوع، درد را آرام کرد. اما هیچ یک از این ها نمی تواند سنگ ها را از بین ببرد. به همین جهت، راه درمان جراحی است که می توان به روش لاپاراسکوپی یا باز آن را انجام داد. توصیه می شود که در هنگام مشاهده هر یک از علائم سنگ کیسه صفرا، سریع تر به پزشک مراجعه کنید و درمان خود را عقب نیندازید. زیرا عوارض آن می تواند افزایش پیدا کند. هدف از این جراحی برداشتن خود کیسه صفراست تا از ساخته شدن سنگ های بیشتر در آینده جلوگیری شود. به طور کلی این جراحی می تواند به صورت لاپاراسکوپی یا باز انجام گیرد.

درمورد عمل جراحی ساسی بای پس بیشتر بدانید.

سخن نهایی

ما امروز در این مطلب تمام سعی خود را کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه سنگ کیسه صفرا و ارتباط آن با چاقی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. اگر می‌خواهید تا در این زمینه بیشتر بدانید، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا حتما سایت خوب جراحی لاغری را بررسی کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.

 

  • استادیو نت ابزار
  • ۰
  • ۰

ما امروز در مطلب سعی داریم تا در مورد یکی از مشکوک ترین علل چاقی با شما دوستان عزیز صحبت کنیم و اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه با شما به اشتراک بگزاریم. چاقی با ویتامین یکی از مباحث جنجالی میان افرادی است که قصد لاغر شدن دارند. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه با شما دوستان به اشتراک بگزاریم.

وزن و مواد مغذی

گاهی اوقات سوخت و ساز ضعیف بدن ناشی از اضافه وزن است. همچنین براساس کلینیک مایو در ایالات متحده، بیشتر اوقات اضافه وزن به دلیل مصرف بیش از حد موادغذایی و نوشیدنی ها بدون فعالیت فیزیکی برای سوزاندن کالری اضافی می باشد. سایر عوامل مرتبط با اضافه وزن شامل ژنتیک، سابقه خانوادگی، دریافت برخی از داروها و خواب ناکافی است. همچنین باید یادآور شد که با افزایش سن میزان کالری مورد نیاز بدن کاهش می یابد. بنابراین برای پایین آوردن وزن، میزان کالری مصرفی خود را کاهش دهید. همچنین پیروی از یک رژیم غذایی غنی از تمام ویتامین ها و موادمعدنی مورد نیاز بدن توصیه می شود. ورزش های هوازی و تمرینات قدرتی نیز در کمک به کاهش وزن موثر است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کالری اینجا کلیک کنید.

بدن به ۶ ماده مغذی نیاز دارد که شامل کربوهیدرات ها، چربی، پروتئین، ویتامین ها، موادمعدنی و آب است.  تنها کربوهیدرات، چربی و پروتئین برای بدن کالری فراهم می کنند. کربوهیدرات ها و پروتئین ها در هر گرم ۴ کالری و چربی ها در هر گرم ۹ کالری به بدن می رسانند. کربوهیدرات ها در غذاهایی مانند برنج، پاستا، سبزیجات، میوه ها، لوبیاها، نخودها و غلاتی از جمله نان وجود دارد. همچنین پروتئین از طریق گوشت، مرغ، تخم مرغ، لوبیاها، شیر و سایر فرآورده های لبنی از جمله پنیر قابل دریافت است. چربی نیز در بسیاری از موادغذایی از جمله گوشت، کره، پنیر، روغن های شیرینی، مغزها و روغن های سبزیجات وجود دارد. همچنین ویتامین های موجود در موادغذایی فاقد کالری بوده، هر چند برای رشد، نمو و عملکرد سلولی حیاتی است.

درمورد عمل ساسی بای پس معده بیشتر بدانید.

ویتامین ها

سیزده ویتامین برای سلامت انسان ضروری است. این ویتامین ها شامل A، C، D، E، K و هشت ویتامین گروه B بوده که ویتامین های گروه B شامل تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، اسید پانتوتنیک، بیوتین، اسید فولیک، ویتامین B6 و ویتامین B12 است. هر ویتامین برای حفظ سلامتی عملکرد خاصی را در بدن دارد. برای نمونه، ویتامین C برای سلامت دندان ها و لثه ها ضروری بوده و این ویتامین در افزایش جذب ماده معدنی آهن و کمک به درمان جراحات مفید است. ویتامین D همچنین به جذب ماده معدنی کلسیم کمک می کند که برای استحکام استخوان ها و دندان ها مورد نیاز می باشد. کمبود ویتامین ها منجر به کاهش سلامتی و افزایش خطر ابتلا به سرطان، بیماری قلبی و پوکی استخوان می شود.

همه چیز را درمورد رژیم های لاغری بدانید.

سخن پایانی

ما امروز در این مطلب تمام تلاش خود را کردیم تا همه چیز را در زمینه چاقی به وسیله ویتامین ها را در اختیار شما دوستان قرار دهیم و همه چیز را در این زمینه به شما بگوییم. امیدواریم این مطلب برای شما عزیزان مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.

  • استادیو نت ابزار