جهان سلامت

کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰

جرمگیری روشی است که متخصص در آن، با استفاده از ابزار و مواد مخصوصی اقدام به جرم های موجود در دهان می‌کند. حال سوال اینجاست که این جرم ها چیستند و به چه روشی از بین می‌روند. امروز در این مقاله قصد داریم تا شما را بیشتر با جرمگیری و طریقه و طول درمان آن آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

جرمگیری چیست؟

به فرآیند زدودن جرم از روی دندان، لابلای آن ها و از زیر خط لثه با کمک دستگاه های دندانپزشکی جرم گیری دندان گفته می شود. به این پروسه اسکیلینگ دندان یا گفته می شود و تنها در مطب دندانپزشک قابل انجام است.

همچنین راجع به زیباسازی طرح لبخند نیز بیشتر بدانید.

شروع جرمگیری دندان تا مرحله آخر

پلاک دندانی که سفت و سخت می شود تنها با جرمگیری دندان از بین می رود. همانطور که گفته شد شکل سخت شده پلاک دندانی تارتار است که می تواند حتی به زیر خط لثه نیز نفوذ کند.

دندانپزشک طی فرآیند جرم گیری دندان تلاش می کند تا این جرم سخت شده را از سطح دندان ها و زیر خط لثه بیرون بکشد. برای این منظور از دستگاه ها و ابزار خاصی به نام اسکیلر (scaler ) استفاده می کند.

اسکیلر می تواند دستی و معمولی باشد و یا اینکه الکترونی باشد که با کمک امواج اولتراسوند کار می کند. زمانی که برای جرمگیری شما، از اسکیلر دستی استفاده شود ممکن است صداهای جزئی بشنوید. این صداها نباید شما را آزار دهد و اصولا هم نمی دهد.

همچنین ممکن است از دستگاه اسکیلر با امواج اولتراسوند برای از بین بردن تارتار استفاده شود. این دستگاه با لرزش ها و ارتعاشات جزئی به از بین رفتن و از هم پاشیده شدن تارتار کمک می کند و همزمان جرم ها با کمک آب ساکشن می شوند.

درمورد اصول بهداشت دهان ودندان نیز بیشتر بدانید.

پولیش و اسکیلینگ

بعد از جرمگیری دندان، تارتار کاملا از بین می رود اما هنوز یک کار دیگر باقی مانده است. آن کار کاهش احتمال تولید جرم روی دندان ها است. این امر با پالیش کردن دندان ها میسر می شود. دندانپزشک یا کمک براش های الکتریکی یا خمیر دندان ها ساینده، دندان را صیقل داده و صاف می کند.

با پالیش دندان هرگونه تارتار به جای مانده از بین می رود و لکه های جزئی روی مینای دندان رنیز محو می شود. دندان های پالیش شده باکتری های دهان و پلاک کمتری را به خود جذب می کنند. توجه داشته باشید که پالیش کردن دندان با مواد ساینده تنها در مطب یا کلینیک دندانپزشکی قابل انجام است و در خانه نباید انجام شود زیرا باعث از بین رفتن مینای دندان می شود.

سخن آخر

تحقیق کردن و کسب اطلاعات راجع به هر کاری می‌تواند باعث شود تا شما بتوانید با خیال راحت بهترین تصمیم را برای آینده خود بگیرید. امروز در این مقاله با هم راجع به جرمگیری دندان صحبت کردیم و الان نیز می‌خواهیم به شما وبسایتی را معرفی کنیم که می‌توانید با مطالعه مقالات آن با خیال راحت راجع به سلامت خود تصمیم بگیرید. وبسایت تهران دنتال ایمپلنت به طور تخصصی در زمینه دهان و دندان فعالیت دارد و شما می‌توانید اطلاعات خوبی را از این وبسایت کسب کنید.

  • ۰۰/۰۸/۲۶
  • استادیو نت ابزار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی