جهان سلامت

کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰

 

 

دندان یکی از اعضایی است که نبودش می‌تواند قدرت خوردن و آشامیدن و حتی حرف زدن افراد را نیز مختل کند. ایمپلنت دندان یکی از روش هایی است که می‌تواند جایگزین بسیار مناسبی برای دندان های از دست رفته باشد. امروز در این مقاله کوتاه قصد داریم تا شما را بیشتر با ایمپلنت آشنا کنیم و در مورد هزینه آن بحث کنیم.

هزینه ایمپلنت دندان

هزینه ایمپلنت کامل دندان 

هزینه ایمپلنت در مراکز درمانی مختلف متغیر است. عواملی که به این موضوع بستگی دارد  تا حد زیادی به متخصص پروتز دندانی و متریال آن بستگی دارد زیرا برخی از دندان پزشکان کلیه مراحل کاشت ایمپلنت و پرتز و روکش های ایمپلنت را خودشان انجام می دهند تا مبلغ کاشت دندان برای بیمار کاهش پیدا کند و در این صورت نیازی نیست که بیمار به متخصص پروتز مراجعه کند برخی مراکز وجود دارد که کلینیک تخصصی ایمپلنت است که یک واحد ایمپلنت به صورت کامل به همراه پروتز یا روکش انجام می گیرد که این امر باعث کاهش استرس بیمار و راحتی او میشود. 

تعیین هزینه ایمپلنت در جلسات اولیه مشاوره تخصصی ایمپلنت با بیمار مشخص می گردد و قیمت ایمپلنت های مختلف به بیمار اعلام می گردد و بیمار می تواند از کیس های موجود با توجه با سلایق و علایق خود موردی را انتخاب کند. که به بودجه او نزدیک تر باشد. راهکارهایی مانند ایمپلنت قسطی و تنوع در نوع پرداخت می تواند راه حلی باشد تا بیمار بتواند قادر به انجام کاشت دندان باشد.

عوامل موثر بر هزینه کاشت ایمپلنت

عوامل متعددی در تعیین هزینه کاشت ایمپلنت تاثیر دارند که در ادامه به بررسی چند تا از آنها می‌پردازیم.

ایمپلنت دندان

  • تنوع: در بین کشورهای سازنده ایمپلنت بعضی از کشورها دارای سبک های مخصوص و منحصر به فردی در زمینه تولید قطعات ایمپلنت هستند و چون کشور های تولید کننده در حال رقابت با یکدیگر هستند هم از لحاظ کیفیتی با هم تفاوت دارند و هم اینکه از لحاظ قیمتی متغیر هستند. برخی از کشورها هم چون قدمتی طولانی در زمینه ساخت ایمپلنت دارند دارای سابقه کاری درخشانی می باشند مبلغ بالاتری در ایمپلنت دندانی را ارائه می دهند.

  • کیفیت: کیفیت قطعات ایمپلنت از دیگر مواردی است که در قیمت کاشت دندان تاثیر گذار است . در حقیقت هزینه تولید ایمپلنت برای شرکت های معتبر در این امر بالاتر است چون از بهترین مواد مصرفی در ساخت قطعات ایمپلنت استفاده می کنند که این موضوع هم کار را برای دندانپزشک متخصص راحت تر کرده و هم استرس را از بیمار سلب می کند. قطعات همراه ایمپلنت که شامل کاور درب ایمپلنت و هیلینگ که متخصصان ایمپلنت است در قیمت ایمپلنت بی تاثیر نیست. ست یکبار مصرفی که حین جراحی به صورت پک کامل استفاده می شود شامل انواع گوناگونی است که قیمت های مختلفی دارد.

  • ضمانت:  ضمانتی که شرکت سازنده ایمپلنت می دهد برای دندانپزشک و بیمار بسیار حائز اهمیت است. برخی از شرکت های سازنده ضمانت نامه کتبی به مراکز درمانی ارائه می دهند که این مسئله هم در تعیین هزینه ایمپلنت بسیار موثر است.

سخن آخر 

همانطور که گفته شد ایمپلنت یکی از بهترین روش های جایگزینی دندان از دست رفته است. شما می‌توانید با مطالعه مقالات مختلف و بالا بردن اطلاعاتتان در این زمینه بهترین و مطمئن ترین انتخاب را داشته باشید. به شما پیشنهاد می‌کنم حتما به سایت تهران دنتال ایمپلنت که به صورت تخصصی در این زمینه فعالیت دارد مراجعه کنید.

  • ۰۰/۰۶/۲۳
  • استادیو نت ابزار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی