جهان سلامت

کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰

ایمپلنت دندان

 

 

دندان مهمترین عضو صورت در تعیین زیبایی هر فرد است و نبود آن می‌تواند به شدت بر روی زیبایی تاثیر منفی بگذارد. امروزه با وجود اینکه علم و سطح معلومات مردم بسیار بالاتر از گذشته است اما هنوز هم برخی افراد هستند که به خاطر رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان، یک یا چند تا از دندان های خود را از دست داده اند. یکی از بهترین روش ها برای جایگزینی دندان از دست رفته، ایمپلنت دندان است. 

ایمپلنت دندان چیست؟ 

ایمپلنت دندان یکی از بهترین روش ها برای جایگزینی دندان از دست رفته است. ایمپلنت یک ساختار دندانی است که پایه آن از جنس تیتانیوم است و با بدن سازگاری کامل دارد. از همین رو هیچ واکنش شیمیایی با بدن انسان نمی‌دهد و می‌تواند به راحتی جای یک دندان طبیعی را بگیرد. 

ایمپلنت از دو بخش اصلی فیکسچر و اباتمنت تشکیل شده. که بخش اول، پایه ایمپلنت را تشکیل می‌دهد و بخش دوم پروتز و تاج ایمپلنت را تشکیل می‌دهند. 

مزایا و معایب ایمپلنت 

از مزایای ایمپلنت دندان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ایمپلنت می‌تواند زیبایی از دست رفته شما را به شما بازگرداند.

  • ایمپلنت از موادی تشکیل شده است که با بدن سازگاری کامل دارد و اگر بهداشت دهان و دندان به درستی رعایت شود می‌تواند یک عمر مانند یک دندان طبیعی برای شما کار کند. 

  • سرعت کاشت ایمپلنت اگر تمامی شرایط کاشت مهیا باشد بسیار بالا است 

از نکات منفی و معایب ایمپلنت نیز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاشت ایمپلنت ممکن است دچار عفونت شود .

  • بعد از کاشت عفونت ایجاد شده می‌تواند درد شدیدی را به بیمار منتقل کند و باعث شود بیمار در نواحی فک و لثه دچار درد شود.

نحوه کاشتن ایمپلنت دندان 

مراحل ایمپلنت دندان مانند هر درمان جراحی دیگر با ایجاد بی حسی موضعی آغاز شده در نتیجه بیمار در حین جراحی هیچگونه درد ایمپلنت دندان را حس نخواهد کرد. سپس با توجه به طرح درمان انتخابی و ضمانت استخوان، ایمپلنت در استخوان فک قرار می گیرد و برای اینکه ایمپلنت با استخوان پیوند خوبی برقرار کند به مدت 12 تا 24 هفته مراحل کاشت ایمپلنت دندان زمان لازم دارد.

نمایی از اجزای تشکیل دهنده ایمپلنت دندان

پس از طی دوره پیوند استخوان، ایمپلنت های پایه و بستری مقاوم را برای طرح درمان انتخابی فراهم می آورند. برای راحتی بیمار تا ساخته شدن پروتز اصلی، بر روی ایمپلنت پروتز موقت طراحی می شود تا عمل تکلم و جویدن به طور موقت انجام گردد.

قالبگیری از ایمپلنت جزء موارد حساس و دقیق در ساخت پروتز ایمپلنت می باشد و بیمار می بایست کلیه دستورات دندانپزشک معالج را با دقت اجرا نماید.

آخرین اقدامات برای انجام ایمپلنت 

شما اگر قصد انجام ایمپلنت دندانی را دارید، باید ابتدا اطلاعات خود را راجع به ایمپلنت افزایش دهید تا بتوانید تصمیم درستی بگیرید. شما می‌توانید با مراجع به وبسایت تهران دنتال ایمپلنت و مطالعه مقالات این وبسایت راجع به ایمپلنت، سلامت خود را تضمین کنید و با خیال راحت تصمیم بگیرید. همچنین می‌توانید در مورد هزینه ایمپلنت دندان در جهان سلامت بخوانید.

  • ۰۰/۰۶/۲۱
  • استادیو نت ابزار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی