جهان سلامت

کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰

ما امروز در این مطلب سعی بر این داریم تا در مورد دیابت نوع دو و درمان آن به کمک جراحی لاغری اطلاعات بیشتری را در اختیار شختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در این زمینه به شما بگوییم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

درمان دیابت نوع دو

این روش شامل ایجاد یک کیسه شکمی کوچک است و مقدار غذایی را که می توانید بخورید کاهش می دهد. در طی این عمل روده به کیسه جدید متصل می شود و مسیر غذا را به طور مستقیم به قسمت پایین روده کوچک تغییر می دهد. در این حالت غذا، قسمت تحتانی معده، قسمت اول روده کوچک (اثنی عشر) و بخشی از قسمت دوم (ژژونوم) را دور می زند.

تغییرات ایجاد شده در طی بای پس معده باعث تغییر در نحوه تعامل روده و پانکراس می شود. این امر حتی قبل از کاهش وزن بر کنترل دیابت تأثیر می گذارد. معمولاً بیماران می توانند در عرض سه تا چهار هفته به سر کار بازگردند. بای پس معده یک گزینه جراحی خوب در بسیاری از بیماران است.

روش دیگری که باعث می‌شود کالری به خوبی جذب نشود، عمل سوییچ اثنی عشر است. این جراحی ترکیبی از لاپارسکوپی و یک عمل بای پس نسبتا سنگین است. این روش معده کوچکتری ایجاد می‌کند که به دورترین قسمت روده کوچک متصل است. دوازدهه، ژژونوم و بخشی از روده دور زده شده و سپس به نقطه‌ای نزدیک دریچه ایلئوسکال (محل اتصال روده باریک به روده بزرگ) متصل می شوند. هر چند این جراحی یک روش موثر محسوب می‌شود، اما نسبت به سایر روش‌‌ها خطرناک‌تر است. این عمل معمولاً فقط برای افرادی توصیه می شود که BMI بالاتر از 50 دارند.

همه چیز را درمورد بای پس معده بدانید.

پزشکان دریافته اند که جراحی کاهش وزن می تواند دیابت نوع 2 را با کنترل سطح قند خون درمان کند. دیابت بیماری است که زمانی اتفاق می افتد که سطح قند خون (گلوکز خون) خیلی بالا باشد. قند خون منبع اصلی انرژی برای سلول های شماست.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه محاسبه BMI بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

گلوکز به دلیل وجود هورمونی به نام انسولین قادر است وارد سلول ها شود. انسولین توسط پانکراس ساخته می‌شود. اگر بدن شما انسولین تولید نکند یا انسولین کافی تولید نکند، گلوکز نمی‌تواند به سلول های شما برسد و بنابراین در خون باقی می‌ماند. این وضعیت اگر مدت زیادی طول بکشد می‌تواند مشکلات سلامتی خاصی ایجادکند. عوارض دیابت می تواند بسیار جدی باشد. آن‌ها می‌توانند چشم‌ها، کلیه ها و اعصاب را تحت تاثیر قراردهند. چاقی یک عامل مهم در ابتلا به دیابت محسوب می‌شود. اشخاصی که دچار چاقی مفرط هستند 10 برابر بیشتر از افراد عادی در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستند. غذاهایی که سرشار از چربی و کربوهیدرات هستند باعث افزایش اسیدهای چرب در خون و تجمع چربی (چربی) در کبد و ماهیچه ها می‌شود. مصرف این غذاها باعث افزایش مقاومت به انسولین و التهاب می‌شود. با گذشت زمان، پانکراس تولید انسولین کافی را متوقف می‌کند.

سخن نهایی

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه دیابت نوع دو درمان آن به کمک جراحی لاغری را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع به شما بگوییم.

منبع: http://www.jarahilaqari.ir/

  • ۰۱/۰۲/۱۷
  • استادیو نت ابزار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی