جهان سلامت

کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰

ما امروز در این مطلب سعی داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را درزمینه دندانپزشکی برای کودکان را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع به شما بگوییم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا همه چیز را بدانید.

دندانپزشکی کودکان

دندانپزشک کودکان، سلامت دندان‌های کودک را ارتقاء می‌دهد و نیز در واقع نقش یک منبع اطلاعاتی در این زمینه برای والدین شان عمل می‌کنند. انجمن دندانپزشکی کودکان آمریکا AAPD و AAP توصیه می‌کنند که ملاقات با دندانپزشک باید هر شش ماه، پس از اولین رویش دندان در خردسالان یا یک سال پس از تولد اطفال، صورت بگیرد. با مراجعه منظم و به موقع به دندانپزشکی می‌توان پوسیدگی و سایر مشکلات دندان‌های بچه ها را در همان مراحل اولیه رفع کرد. دندانپزشک کودکان با دادن اطلاعات آموزشی در رابطه با مسواک زدن، نخ دندان، فلوراید و همچنین مشاوره تغذیه نقش مهمی در سلامت دهان و دندان بچه ها دارند.

پایه سلامت دهان و دندان در هر فردی از کودکی آغاز می‌شود. چرا که در دوران کودکی می‌توان باورها، عادات و سبک زندگی سالم در رابطه با سلامت دهان و دندان را به کودکان به راحتی آموزش داد تا بدین صورت از بروز مشکلات دهان و دندان پیشگیری کنیم.

دندانپزشک کودکان در رابطه با سلامت دندان‌های شیری اطفال تا زمانی که بیفتند فعالیت می‌کنند. اهمیت این دندان‌های شیری به این علت است که به بچه‌ها اجازه جویدن درست غذا را می‌دهد  و این خود موجب سلامت تغذیه کودک شده، همچنین این دندان‌ها به تکلم کودک و حفظ فضای مورد نیاز برای رشد دندان‌های دائمی کمک می‌کند.

همچنین درمورد کلینیک دندانپزشکی بیشتر بدانید.

در واقع در متخصصان این رشته باید به گونه‌ای آموزش ببینند که بتوانند درمان‌ها و عمل‌های مختلف دندانپزشکی از قبیل بیهوشی، بی‌حسی و ارتودنسی دندان در بچه ها را به صورت تخصصی بر روی آنها اعمال کنند تا خردسالان بتوانند به راحتی با فضای مطب یا کلینیک دندانپزشکی اطفال ارتباط برقرار کنند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها و ضروریات دندانپزشکی کودکان، تسلط بر بحث روانشناسی کودک است. دندانپزشکان کودکان آموزش‌های تخصصی لازم را دیده‌اند تا بتوانند فضایی دوستانه، مفرح و صمیمی را برای کودکان خلق کنند تا مشکلات دندانی بچه ها را برطرف نمایند.

سخن پایانی

ما امروز در این مطلب تمام سعی خود را کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه دندانپزشکی کودکان در اختیار شما عزیزان و همراهان همیشگی قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع به شما بگوییم. امیدواریم این مطلب برای شما عزیزان مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید .

  • ۰۱/۰۲/۱۷
  • استادیو نت ابزار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی