جهان سلامت

کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰

ارتودنسی یکی از بهترین روش های درمان فاصله بین دندان ها است. ما امروز در این مطلب سعی داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه درمان فاصله بین دندان ها به کمک ارتودنسی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

فاصله بین دندان ها

عادات نامناسب دهانی چه در کودکان و چه در بزرگسالان میتواند باعث ایجاد فاصله بین دندان ها شود. کودکان و اطفالی که به کررات و اغلب اوقات انگشتان خود را میمکند یا اقدام به گاز گرفتن اجسام سفت و سخت میکنند به شدت در معرض انواع مشکلات ارتودنسی و ایجاد فاصله یا دیاستما بین دندانی هستند.

ریفلاکس یا رفلاکس بلع، اشاره به نحوه قورت دادن مواد غذایی یا بلع هر چیزی دارد. رفلاکس بلع طبیعی، به گونه ای است که ما حین قورت دادن چیزی، زبان را به سقف دهان میچسبانیم. اما در رفلاکس اشتباه، ما به جای کام دهان، زبان را به دندان های جلویی میزنیم که آن هم باعث ایجاد فاصله بین دندان ها خواهد شد.

انواع بیماری لثه شامل پریودنتیت میتوانند در شکل گیری دیاستما نقش داشته باشند. در این بیماری ها بافت لثه  عفونی شده و اگر این عفونت برطرف نشود بافت لثه تحلیل رفته و نه تنها ریشه دندان در معرض دید قرار میگیرد که بین دندان ها نیز فاصله می افتد.

همه چیز را درمورد متخصص ارتودنسی در کرج بدانید.

برای بستن فواصل بین دندانی همه چیز به میزان و اندازه فاصله ها دارد. گاهی اوقات فواصل آنقدر کوتاه هستند که نیازی به بستن آن ها نیست. و برعکس گاهی به دلیل زیاد بودن دیاستما نیاز است که یک روش اصلاح دندانپزشکی فوری برای بستن این فاصله در نظر گرفته شود. در ادامه با انواع روش های بستن این فواصل آشنا خواهید شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه رتینر هاولی برای ارتودنسی، اینجا کلیک کنید.

چنانچه یک یا تعدادی از دندان های خود را از دست داده اید و فواصل قابل توجهی در لبخند شما ایجاد شده است میتوانید از روش جایگزین دندان مانند ایمپلنت دندان، پروتز یا بریج دندان استفاده کنید. بریج ها ساده ترین و کم هزینه ترین روش جایگزین دندان ها هستند.

همانطور که میدانید لثه ها اطراف تاج دندان را احاطه کرده اند و حتی به صورت جزئی مابین دندان ها قرار دارند. زمانی که بافت لثه دچار تورم شده یا رشد کند، با وارد کردن فشار به دندان ها باعث فاصله گرفتنشان میشود. در این حالت فاصله ای مابین دندان ها ایجاد میشود که عمدتا این فاصله با بافت لثه پر شده است. متخصص دندانپزشکی زیبایی و ترمیم دندان با انجام عمل جراحی روی بافت لثه اقدام به حذف بافت اضافی کرده و سپس فاصله بین دندان یا دیاستما را میبندد.

سخن پایانی

ما امروز در این مطلب سعی داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه درمان فاصله بین دندان ها به کمک ارتودنسی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع به شما بگوییم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.

 

  • ۰۱/۰۲/۱۷
  • استادیو نت ابزار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی