جهان سلامت

کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰

ارتودنسی ژله ای نیز یکی از بهترین روش های ارتودنسی است که افراد بسیار زیادی در سراسر دنیا از این روش برای درمان ناهنجاری های دهان و دندان خود از آن استفاده می‌کنند. ما امروز در این مطلب سعی داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع به شما بگوییم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

ارتودنسی ژله ای

همه چیز را درمورد ارتودنسی لینگوال بدانید.

همچنین، ارتودنسی ژله ای  برای افرادی که نگران دیده شدن وسایل ارتودنسی در دهان خود هستند، بسیار مناسب است؛ چون به هیچ وجه قابل مشاهده نیست و به‌صورت نامرئی به درمان ناهنجاری دهان و دندان آن‌ها خواهد پرداخت. ما در این مقاله سعی داریم شما را با ارتودنسی ژله‌ای، نحوه درمان آن، مزایای ارتودنسی ژله‌ای و مراقبت‌های حین درمان را شرح دهیم. پس با ما همراه باشید.

ارتودنسی ژله‌ای یکی از انواع ارتودنسی متحرک است که جنس مواد سازنده آن از ترموپلاستیک با گرید پزشکی است و به صورت بسیار شفاف و نامرئی و به صورت اختصاصی برای هر بیمار با توجه به وضعیت و شدت ناهنجاری طراحی و ساخته شده است.

ارتودنسی ژله‌ای راهکار مناسبی برای داشتن دندان‌ های مرتب و زیباست ؛ به عبارت دیگر، نوعی ارتودنسی است که قابلیت دید دستگاه‌های ارتودنسی را به حداقل می‌رساند. این روش در بین افرادی که اهمیت زیادی به زیبایی لبخند و چهره خود می‌دهند، محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ارتودنسی اقساطی بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

ابتدا از دندان و فک بیمار قالب‌گیری به عمل خواهد آمد. سپس این قالب‌ها، به لابراتوار یا آزمایشگاه ارسال خواهد شد تا پس از گذشتن دو تا سه هفته، پلاک ارتودنسی ژله‌ای ساخته و آماده شود. پس از آماده شدن پلاک‌های ارتودنسی، دندانپزشک آن را بر روی دندان‌های بیمار قرار می‌دهد و وضعیت قرارگیری آن را چک می‌کند. پس از این که پلاک‌های ارتودنسی به خوبی روی دندان‌ها قرار گرفت، بیمار باید پلاک ارتودنسی ژله‌ای را به مدت ۲۰ ساعت در شبانه روز بر روی دندان‌های خود قرار دهد و فقط برای شست و شوی پلاک و مسواک زدن دندان‌ها پس از هر وعده غذایی از دهان خارج شود. این پلاک‌ها، به مرور زمان دندان‌ها را تحت فشار قرار خواهد داد که باعث حرکت دندان‌ها و استخوان فک به سمت حالت طبیعی خود شده و به اصلاح و درمان ناهنجاری دهان و دندان منجر خواهد شد.

سخن نهایی

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی ژله ای را در اختیار شما عزیزان و همراهان همیشگی قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع به شما بگوییم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.

منبع: https://www.bestdentists.ir/

  • ۰۱/۰۲/۱۷
  • استادیو نت ابزار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی