جهان سلامت

کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰

امروزه با وجود تمامی تحریم هایی که بر علیه کشور ما وجود دارد، تمامی هزینه ها نجومی و رو به افزایش هستند. عکس دندان در حیطه دندانپزشکی شاید یکی از مواردی باشد که به شدت مورد توجه است. ما امروز در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات بسیار خبوی را در زمینه عکس دندان یا همان عکس OPG دندان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. پس با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

عکس OPG دندان چیست؟

او پی جی یا OPG خلاصه شده عبارت (Orthopantomagram) نوعی اسکن دهان و دندان با کمک اشعه ایکس است که یک تصویر واحد از همه دندان ها در فک های بالا و پایین را به صورت یکجا نشان می دهد.

به جز دندان ها، با کمک این عکس، نمایی از استخوان فک و مفصل گیجگاهی که محل اتصال استخوان فک به جمجه است به نمایش در می آید. ادامه مقاله را بخوانید تا با کاربردها، مزایا و هزینه عکس دندان  opg بیشتر آشنا شوید.

همچنین در مورد درمان دندان درد در خانه بیشتر بدانید.

قیمت و تعرفه های مربوط به عکس دندان

رادیوگرافی دهان و دندان یکی از عمومی ترین پروسه های دندانپزشکی است که معمولا هزینه آن بر اساس بخشنامه های وزارت بهداشت تعیین می شود. هزینه عکس دهان با این روش مطابق با نظر وزارت بهداشت 20 هزارتومان است اما ممکن است در شهرها و کلینیک های مختلف تا 100 هزار تومان نیز هزینه داشته باشد.

با توجه به اینکه رادیوگرافی دهان و دندان یک پروسه مهم برای امر تشخیص است و به درمان کمک زیادی می کند، هزینه آن توسط بیمه ها پوشش داده می شود. بیمه تامین اجتماعی بخش زیادی از هزینه را پوشش می دهد و بیمه های تکمیلی تمام هزینه opg را تقبل می  کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دندانپزشکی با لیزر اینجا کلیک کنید.

فلسفه استفاده از این مدل عکس ها به شکل و ظاهر فک ما انسان ها بر می گردد. از آنجایی که فک ما به حالت قوسی است با کمک روش های معمولی رادیوگرافی نمی توان تصاویر خوبی از دندان ها و فک به صورت یکجا گرفت. در واقع اینکار بسیار بسیار دشوار خواهد بود. به همین جهت تصویر برداری به روش نوینی مانند opg روی کار آمد که مخصوص گرفتن تصاویر از قوس فکی انسان ها است.

با کمک این عکس دهان، می توانید به خوبی یک شکل واحد از داخل دهان تهیه کنیم به طوری که تمام دندان ها در آن تصویر نمایان باشند. تقریبا بیشتر مشکلات دندان ها با کمک این رادیوگرافی قابل تشخیص هستند. از مزایای این روش عکسبرداری کاهش هزینه عکس دندان به نسبت روش های قدیمی است.

سخن نهایی

ما امروز در این مطلب تمام سعی خود را کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه عکس OPG دندان و هزینه و تعرفه های مربوط به آنه را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. امیدورایم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه های مختلف دندانپزشکی می‌توانید به پایگاه سلامت دهان و دندان مراجعه کنید.

 

  • ۰۰/۱۲/۱۷
  • استادیو نت ابزار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی