جهان سلامت

کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰

ما امروز در این مطلب سعی داریم تا اطلاعات بسیار خبوی را در زمینه تاثیرات چاقی بر روی بی خوابی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع به شما بگوییم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا همه چیز را در این زمینه بدانید.

کم خوابی باعث چاقی می‌شود

یکی از اصلی ترین علل اضافه وزن و چاقی به دلیل کم خوابی، افزایش ترشح هورمون کورتیزول است. کورتیزول یکی از هورمون های بدن است که از غده آدرنالین یا فوق کلیوی ترشح می شود. ترشح کورتیزول در واکنش بدن به سطح بالایی از استرس صورت می گیرد؛ به همین دلیل به آن هورمون استرس هم گفته می شود. زمانی که بدن دچار کم خوابی می شود، میزان استرس و در نتیجه، ترشح کورتیزول افزایش می یابد. کورتیزول به تصور اینکه بدن در شرایط خطری قرار دارد، از خوابیدن شخص جلوگیری می کند.

تاثیرات کورتیزول بر روی بدن

اگر میزان انسولین بدن بالا برود، بدن انرژی را به شکل گلیکوژن و چربی ذخیره می کند. از طرف دیگر، افزایش میزان کورتیزول باعث افزایش انسولین در بدن می شود. کم خوابی یک استرس کاذب است و بدن نمی تواند گلوکز رها شده توسط کورتیزول و چربی انباشته شده توسط انسولین را آنطور که باید بسوزاند. در نتیجه، بی ام آی و شاخص توده ی بدنی افزایش می یابد.

همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد رژیم های لاغری اینجا کلیک کنید.

همانطور که گفته شد، کورتیزول هورمون استرس است و در شرایط استرس زا ، گلوکز بیشتری را در اختیار بدن قرار می دهد تا انرژی بیشتری برای نجات یافتن از آن شرایط داشته باشد. در همان حال، کارهای غیرضروری بدن مانند رشد، هضم غذا و دیگر کارهای بلند مدت موقتا متوقف می شوند. اما از آنجایی که بدن عملا برای نجات کاری نمی کند، این گلوکز نمی سوزد و در بدن انباشته می شود.

همچنین درمورد مزایای جراحی لاغری بیشتر بدانید.

کم خوابی و چاقی در کودکان

علاقه ی شدید کودکان به تلویزیون، گوشی همراه، بازی های کامپیوتری و خوردن خوراکی های ناسالم حین استفاده از این وسایل باعث می شود که والدین شان هرشب آنها را با جر و بحث به اتاق خواب ببرند و مجبور به خوابیدن کنند.

درمورد موثر ترین راه های لاغری شکم و پهلو بیشتر بدانید.

تحقیقات نشان می دهند که کم خوابی بر وزن کودکان هم اثر دارد و کودکانی که کمتر از ۱۰ ساعت می خوابند، دچار چاقی می شوند. کودکان در آخر هفته و روزهای تعطیل، نسبت به روزهایی که به مدرسه می روند، کمتر می خوابند. بنابر یافته های دکتر فیلیس زی (Dr. Phyllis C. Zee)، اگر کودک در شبانه روز به اندازه ی کافی بخوابد اما ساعات خوابش منظم نباشد، تاثیر این بی نظمی بر چاقی وی از کم خوابی بیشتر است.

سخن نهایی

ما امروز در این مطلب تمام سعی خود را کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتباط مستقیم بین کم خوابی و چاقی را دراختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در این زمینه به شما بگوییم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید. همچنین برای اینکه اطلاعات بیشتری در این زمینه داشته باشید به شما پیشنهاد می‌کنیم تا حتما سایت جراحی لاغری را بررسی کنید.

  • ۰۰/۱۲/۱۷
  • استادیو نت ابزار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی