جهان سلامت

کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰

کامپوزیت یک ماده شیمیایی است که از موادی خاص تشکیل می‌شود و در دندانپزشکی کاربرد های بسیار زیادی دارد. امروز در این مطلب قصد داریم تا شما را بیشتر با ونیر کامپوزیت و کاربرد های آن آشنا کنیم و اطلاعات بسیار زیادی را در این مورد و همچنین هزینه ونیر کامپوزیت در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

هزینه ونیر کامپوزیت

ما چیزی مشخصی به اسم حداکثر قیمت در دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی، ارتودنسی دندان و یا سایر شاخه های دیگر نداریم. ممکن است نیاز باشد هزینه بیشتری نسبت به حالت عادی  برای نصب کامپوزیت روی دندان بپردازید و این به عوامل متعددی بستگی دارد. اما در حالت عادی به ازای هر واحد فول کامپوزیت دندان ممکن است نیاز باشد بالای 2.5 میلیون تومان هزینه پرداخت شود.

درمورد لمینت دندان نیز بیشتر بدانید.

عواملی که بر روی قیمت ونیر کامپوزیت موثرند

قیمت کامپوزیت ونیرها به صورت مستقیم و غیر مستقیم دست کم به 6 فاکتور زیر بستگی دارد:

  1. دستمزد دندانپزشک: ونیر کامپوزیت نوعی درمان ترمیمی و زیبایی مستقیم است. به این معنی که تمام مراحل آماده سازی آن در مطب دندانپزشک و با زحمت خود دندانپزشک انجام داده می شود و در نهایت طی یک جلسه کامپوزیت نصب می شود. بنابراین طبیعی است که بخشی از هزینه ونیر کامپوزیت ها باید مستقیما صرف زحمت و دستمزد دندانپزشک شود.
  2. برند کامپوزیت و کشور مبدا:
  3. رنگ و سایه رنگ کامپوزیت بکار رفته: کامپوزیت مورد استفاده برای ساخت ونیر معمولا یک پالت کامل از سایه رنگ های مشابه با رنگ دندان طبیعی ما دارد. هزینه هر سایه رنگ (روشنی و تیرگی) معمولا کمی با هم متفاوت است. به عنوان مثال هزینه ونیر کامپوزیت با c نزدیک به 700 هزارتومان است و این درحالی است که کامپوزیت با گرید A نزدیک به 1 مییون و 300 هزار تومان است.
  4. نیاز یا عدم نیاز به ترمیم کامپوزیت قبلی یا برداشتن آن: شرایط مراجعانی که نیازمند به درمان کامپوزیت هستند همیشه یکسان نیست و ما لزوما قرار نیست مستقیما برای همه بیماران سریعا کامپوزیت را آماده و نصب کنیم. برخی از مراجعان ممکن است دندان پوسیده و نیازمند ترمیم داشته باشند که باید قبل از نصب ونیر، حتما پوسیدگی برطرف و دندان ترمیم شود. هزینه ونیر کامپوزیت با حساب ترمیم پوسیدگی بیشتر از حالت عادی خواهد بود.
  5. تعداد دندان نیازمند کامپوزیت: هرچه تعداد دندان های نیازمند پوشش کامپوزیت بیشتر باشد قاعدتا هزینه ها بیشتر می شود.

راجع به هزینه پرکردن دندان بیشتر بدانید و اطلاعات کسب کنید.

 

حداقل قیمت کامپوزیت دندان

حداقل هزینه در سال 1400 برای پوشاندن جزئی و ناکامل دیک دندان برابر با 1 میلیون تومان است. که البته اگر داندن به طور کامل نیاز به کامپوزیت داشته باشد همین حداقل هزینه به 1.5 میلیون تومان می‌رسد.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار جامع و کاملی را درمورد هزینه ونیر کامپوزیت دندان و عوامل موثر بر تعیین هزینه آن در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. شما می‌‍توانید با مراجعه به وبسایت تهران دنتال ایمپلنت و مطالعه مقالات آن اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه کسب کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

  • ۰۰/۰۹/۲۴
  • استادیو نت ابزار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی