جهان سلامت

کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰

ونیر کامپوزیت یکی از پرکاربرد ترین مواد دندانپزشکی است که امروزه در هر کلینیک دندانپزشکی یافت می‌شود. امروز در این مطلب قصد داریم تا شما را با ونیر کامپوزیت بیشتر آشنا کنیم و اطلاعات بسیار خوبی را در این مورد در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

ونیر کامپوزیت چیست؟

ونیر کامپوزیت دندان در کنار لمینت دندان یک روش بسیار رایج با هزینه نسبتاً کمتر برای بهبود ظاهر دندان ها و فرآیند اصلاح طرح لبخند است. این مقاله را بخوانید تا با کاربردهای این ونیرها، تصاویر و عکس ها، نحوه اجرا و هزینه آن‌ها بیشتر بدانید.

اجازه دهید قبل از اینکه وارد اصل موضوع شویم (و مفصلاً به موضوع اصلاح طرح لبخند با کمک کامپوزیت‌ها بپردازیم)، درباره “ونیر” صحبت کنیم. این ونیری که به صورت پیشوند یا پسوند به کامپوزیت وصل شده، در انگلیسی به صورت (VENEER) است. و به معنای پوشاندن دندان با کمک مواد دندانپزشکی است.

ونیر در واقع یک لایه پوششی است که اغلب به منظور زیبایی یا ترمیم، روی سطوح مختلف دندانی قرار داده می‌شود. ما انواع مختلفی ونیر داریم که مهم‌ترین آن‌ها، لمینت دندان (ونیر سرامیکی) و ونیر کامپوزیت‌ها هستند. این مقاله به صورت اختصاصی درباره لایه‌های پوششی کامپوزیت دندان است.

کامپوزیت یک نوع ماده بسیار پرکاربرد در دندانپزشکی است که ما در درمان‌های ترمیمی؛ به طور گسترده از آن استفاده می‌کنیم. زمانی که بخواهیم از کامپوزیت به عنوان یک لایه پوشاننده دندانی یا ونیر استفاده کنیم، اصطلاحاً به آن ونیر کامپوزیت دندان می‌گوییم. بنابراین منظور از کامپوزیت ونیر، استفاده از مواد کامپوزیت ترمیمی، به عنوان ونیر و پوشاننده سطوح دندانی است.

همچنین درمورد انتخاب بین بریج و ایمپلنت دندان نیز بیشتر بدانید.

مراحل نصب ونیر کامپوزیت

ونیر کامپوزیت دندان جزء درمان‌های ترمیمی مستقیم به شمار می‌روند. به این معنی که مواد کامپوزیتی در مطب، توسط دندانپزشک یا متخصص ترمیمی و زیبایی آماده شده و به صورت مستقیم روی سطح دندان‌ها متصل می‌شود. ما در ادامه مراحلی که میبایست برای نصب کامپوزیت به دندان ها طی کنید را توضیح داده ایم.

  1. بررسی و ارزیابی تخصصی دندان ها و طرح لبخند: ابتدا باید یک کلینیک دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی پیدا کنید و به صورت تخصصی تحت معاینه قرار بگیرید.
  2. تمیز کردن دندان ها: برای اینکه بتوان مواد کامپوزیت را به سطح دندان ها اعمال کرد باید آن ها را از قبل تمیز کرد. بنابراین دندانپزشک سطح دندان ها را به خوبی تمیز کرده و خشک می کند.
  3. انتخاب رنگ و سایه کامپوزیت ونیر ها: بسیار مهم است که نتیجه درمان طبیعی باشد و مصنوعی جلوه نکند. بنابراین لازم است که رنگ کامپوزیت استفاده شده برای شما نزدیک به رنگ دندان های طبیعی خودتان باشد.
  4. اتصال لایه لایه کمپوزیت و خشک کردن آن
  5. صیقل دادن و پالیش کردن سطح دندان ها

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد هزینه پرکردن دندان می‌توانید بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

سخن آخر

امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را درمورد ونیر کامپوزیت، مراحل نصب آن و سایر نکات مورد نیاز در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت های معتبر مانند ایمپلنت تهران اطلاعات خود را در زمینه دندانپزشکی افزایش دهید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

  • ۰۰/۰۹/۲۳
  • استادیو نت ابزار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی