جهان سلامت

کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰

ایمپلنت دندان یکی از بهترین راه ها برای جایگزینی دندان از دست رفته است. امروزه در سراسر دنیا افراد بسیار زیادی دندان های از دست رفته خود را با این روش جایگزین کرده اند. ما در این مطلب قصد داریم تا شما را بیشتر با ایمپلنت دندان و نکات قبل از کاشت آن آشنا کنیم و اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

نکت قبل از کاشت ایمپلنت

با خودتان روراست باشید. اگر 1 یا تعدادی از دندان های خود را از دست داده اید، بلاخره باید به فکر جایگزین کردن آن ها باشید. زیرا دندانی که از دست رفت، دیگر به شکل طبیعی باز نخواهد گشت، و اگر با روشی جای خالی آن ها را پر نکنید، برایتان عوارض زیادی به همراه خواهد داشت. برای آگاهی از این عوارض می‌توانید صفحه “مشکلات از دست رفتن دندان ها” را مشاهده کنید.

ابتدا درباره تمام روش های جایگزین کردن دندان از دست رفته مانند دندان مصنوعی، بریج دندان و ایمپلنت تحقیق کنید و از بین آن ها یک گزینه را انتخاب کنید. که البته حضور شما در این صفحه نشان دهنده این است که انتخاب شما ایمپلنت دندان بوده. بنابراین تصمیم جدی برای انتخاب ایمپلنت داشته باشید.

پس از انتخاب یک متخصص ایمپلمنت خوب، شما تقریباً بیش از 50 درصد مسیر را طی خواهید کرد. از اینجا به بعد، دیگر همه چیز به جراح و یا متخصص شما بستگی دارد. شما یک جلسه به مطب دکتر خود مراجعه می کنید و به صورت کامل تحت معاینه و ارزیابی قرار می گیرید.

شما باید خود را برای گرفتن تصاویر رادیوگرافی با اشعه ایکس آماده کنید و به سوالاتی که ممکن است متخصص از شما بپرسد فکر کنید و خود را برای آن جلسه به طور کامل آماده کنید. تعدادی از سوالاتی که ممکن است متخصص از شما بپرسد عبارتند از:

  1. چه مدت است که دندان خود را از دست داده اید؟
  2. آیا می توانید خود را برای یک عمل جراحی آماده کنید؟
  3. آیا می توانید خود را برای یک عمل جراحی آماده کنید؟
  4. آیا حساسیت خاصی دارید؟
  5. آیا داروی خاصی مصرف می کنید؟
  6. آیا به سایر روش های جایگزین دندان فکر کرده اید؟
  7. هدف شما از کاشت ایمپلنت چیست؟

یکی از آمادگی های قبل از کاشت ایمپلنت دندان باید داشتن تراکم کافی استخوان فک باشد. یعنی این استخوان به اندازه کافی متسحکم باشد تا ایمپلنت بدون مشکل در آن کاشته شود. اما اگر مدت زیادی است که دندان خود را کشیده اید و یا با تراکم ناکافی استخوان دندان مواجه هستید، باید حتما خود را برای پیوند استخوان آماده کنید.

سخن آخر

امروز در این مطلب سعی شد تا اطلاعات بسیار مهم و کاربردی را در رابطه با نکات مهم قبل از کاشت ایمپلنت در اختیار شما قرار دهیم. تحقیق کردن و کسب اطلاعات باعث می‌شود تا شما بتوانید بهترین تصمیم را برای خودتان و سلامت خود بگیرید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

  • ۰۰/۰۹/۲۲
  • استادیو نت ابزار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی