جهان سلامت

کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰

امروز در این مطلب قصد داریم تا شما را پرکردن دندان و هزینه پرکردن دندان بیشتر آشنا کنیم و اطلاعات بسیار زیادی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با ما همراه باشید تا شما را در جریان جدید ترین تعرفه ها و هزینه پرکردن دندان قرار دهیم و همه چیز را درمورد آن به شما بگوییم.

هزینه پرکردن دندان 1400

همانطور که احتمالا می‌دانید زمانی که شما برای پر کردن دندان به یک کلینیک دندانپزشکی مراجعه می کنید، دندانپزشک ابتدا محل دقیق و عمق پوسیدگی یا آسیب دیدگی دندان را می‌کند.

در قدم بعدی دندانپزشک پوسیدگی دندانی را با دریل و مته های بسیار ظریف و ایمن می‌تراشد. سپس برای پر کردن حفره ایجاد شده، از مواد پر کننده ای مانند کامپوزیت یا آمالگام استفاده می شود. بسته به اینکه محل پوسیدگی و آسیب دندان کجاست و چقدر آسیب وارد شده، ما چندین سطح یا کلاس ترمیم پوسیدگی داریم.

در جدول زیر می توانید هزینه پر کردن دندان بر اساس ماده پر کننده و سطح ترمیم یا کلاس ترمیم را مشاهده بفرمایید. در ادامه با کلاس بندی ترمیم و هزینه آن ها بیشتر آشنا خواهید شد.

  1. ترمیم آمالگام یک سطحی کلاس پنج                  600000 تومان
  2. ترمیم آمالگام دو سطحی                                700000 تومان
  3. ترمیم آمالگام سه سطحی                               800000 تومان    
  4. ترمیم کامپوزیت کلاس پنج یا یک سطحی           800000 تومان    
  5. ترمیم کامپوزیت دو سطحی کلاس سه                900000 تومان
  6. ترمیم کامپوزیت سه سطحی یا کلاس چهار          1000000 تومان  
  7. ترمیم بیلداپ با آمالگام (دندان دائمی)                 1000000 تومان
  8. ترمیم بیلداپ با کامپوزیت (دندان دائمی)             1800000 تومان

کلاس بندی ترمیم دندان

ما کلا 5 کلاس ترمیم دندان داریم که به ترتیب کلاس 1 تا 5 نامگذاری میشوند. این یعنی ما 5 شکل مختلف پوسیدگی داریم در 5 وضعیت یا ناحیه دندان ممکن است دچار پوسیدگی و آسیب شود که نیاز به ترمیم دارد.

پوسیدگی هایی که در کلاس 1 رخ می دهند معمولا سطوح جونده دندانی را درگیر می کند. آنها چندان عمیق نیستند و لبه تاج را درگیر نمی کنند. هزینه پر کردن دندن ها در این کلاس پوسیدگی حدودا 600 هزار تومان است.

همه چیز را درمورد هزینه لمینت دندان نیز بدانید.

در میان ما ایرانی ها پوسیدگی های کلاس 2 بسیار رایج هستند. این پوسیدگی ها بیشتر در سطوح بین دندانی ایجاد می شود و دلیل آن نیز عدم استفاده از نخ دندان برای تمیز کردن بین دندان ها است. میانگین هزینه پر کردن دندان بعد از از بین بردن پوسیدگی کلاس 2 ، حدودا 750 هزار تومان است.

ترمیم های کلاس 3 مشابه با ترمیم های کلاس 2 هستند با این تفاوت که وسعت پوسیدگی و خرابی در کلاس 3 بیشتر است. در این کلاس پوسیدگی همچنان در تنه تاج و در طرفین است. هزینه پر کردن دندان با پوسیدگی کلاس 3 به طور میانگین چیزی حدود 850 هزار تومان است.

همچنین درمورد کشیدن دندان نیز بیشتر بدانید.

سخن آخر

ما امرزو در این مطلب تا جایی که توانستیم خواستیم شما را با هزینه پر کردن دندان بیشتر آشنا کنیم و اطلاعات بسیار مفیدی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. پیشنهاد ما به شما این است که حتما قبل از انجام هر تصمیمی مقالات سایت خوب ایمپلنت دندان را مطالعه کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

  • ۰۰/۰۹/۲۱
  • استادیو نت ابزار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی