جهان سلامت

کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰

داشتن اندامی مناسب، چیزی است که همه افراد امروزه خواهان آنند. اما بعضی موارد هم وجود دارند که از اندام مناسب دارای اهمیت بیشتری هستند. بیماری هایی در اثر چاقی در بدن به وجود می‌آیند که ممکن است بسیار خطرناک باشند. از جمله آنها می‌‍توان به دیابت نوع 2 اشاره کرد. امروز در این مقاله قصد داریم تا شما را بیشتر با درمان دیابت نوع 2 توسط جراحی لاغری آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

درمان دیابت نوع 2 با جراحی

اخیرا کاربران زیادی در فضای مجازی عبارتی مثل ” عمل دیابت “، “جراحی دیابت “، “جراحی دیابت نوع ۲ ” یا جراحی دیابت در تهران و سایر شهرهای دیگر را جستجو می‌کنند. دقیقا عمل خاصی وجود ندارد که به صورت اختصاصی بتواند دیابت را درمان کند. اما اگر دیابت شما ناشی از چاقی بیش از حد باشد، می‌توان با درمان چاقی با کمک عمل جراحی، دیابت نوع ۲ را نیز درمان کرد.

یکی از فواید مهم، بزرگ و تحقیق شده عمل لاغری از بین رفتن کامل دیابت نوع ۲ و یا کاهش شدید آن در بیمارانی است که این عمل را انجام داده اند. اینکه میگوییم تحقیق شده ترین، بیراه نگفته ایم. زیرا سالانه تحقیقات زیادی روی بیمارانی که چاق بوده اند و عمل لاغری انجام داده اند صورت گرفته. و همه آمار نشان از بهبود یا درمان کامل دیابت نوع دو در این بیماران است.

نتیجه یکی از تحقیقات مشابه نشان میدهد کسانی که در معرض دیابت قرار دارند، با کاهش حداقل ۷ درصد از کل اضافه وزن خود، میتوانند دست کم احتمال ابتلاء به دیابت را تا ۱۱ سال به عقب برانند. تصورش را بکنید که هر کدام از عمل های لاغری حداقل ۴۰ درصد وزن افراد چاق را کم میکنند، که این یعنی ناپدید شدن دیابت و سایر بیماری های همراه آن.

دیابت با کدام عمل جراحی بهبود میابد؟

تقریبا هر دو روش بای پس و اسلیو بعد از چهار ماه باعث بهبود دیابت می‌شود و با توجه به گذارشات موجود در کتاب های مرجع دیابت تا 87 درص توسط عمل جراحی بهبود پیدا می‌کند. البته بستگی به این موضوع دارد که چقدر از ذخیره پانکراس باقی مانده و شما چگونه بعد از عمل جراحی از خود مراقبت می‌کند. در کل تفاوتی بین عمل اسلیو و بایپس برای درمان دیابت تا دو سال وجود ندارد.

بهترین زمان برای عمل لاغری

بنیاد بین المللی دیابت (IDF) می گوید، کسانی که در مراحل اولیه دیابت نوع دو هستند و هنوز بیماری‌شان آنچنان گسترش نیافته ، مشروط به بالا بودن BMI، میتوانند در بهترین زمان ممکن زیر تیغ جراحی بروند. اما برای از بین بردن چاقی و بیماری های مرتبط با آن هیچگاه دیر نیست.

سخن آخر

امروز در این مقاله سعی کردیم تا اطلاعات مفیدی را در مورد عمل جراحی لاغری در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. باید توجه کنید که تحقیق کردن بهترین روش برای این است که شما بتوانید یک تصمیم قاطعانه و درست راجع به سلامتی و آینده خود بگیرید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

منبع: https://www.jarahilaqari.ir/

  • ۰۰/۰۹/۰۲
  • استادیو نت ابزار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی