جهان سلامت

کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰

داشتن بدنی خوش فرم یکی از بهترین راه ها برای جذاب بودن است. بسیاری از افراد به فکر کم کردن وزن خود به هر طریقی هستند. یکی از راه های لاغر شدن جراحی لاغری است. امروز در این مقاله قصد داریم تا شما را بیشتر با عوارض و خطرات احتمالی جراحی لاغری آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

خطر عمل جراحی

صرف نظر از اینکه شما زیر تیغ کدام یک از اعمال جراحی لاغری میروید باید گفت که همه آن ها چنانچه توسط یک جراح لاغری خوب انجام شوند و تمام دستورالعمل ها از جانب بیمار رعایت شود بیخطر هستند. و با اینکه تغییراتی در سیستم گوارش ایجاد می کنند، اما برای بیماران خطرناک نیستند.

عمل جراحی لاغری نه تنها باعث کاهش وزن در افراد چاق می شود بلکه باعث بهبودی نسبی یا درمان کامل برخی شرایط مثل بیماری های قلبی عروقی، آپنه خواب ، درد مفاصل ، افسردگی و دیابت نوع ۲ و تعدادی بیماری دیگر نیز می شود. بنابراین در کل این عمل با ۲ شرطی که عنوان کردیم خطرناک نیست. اما چنانچه جراح بیتجربه باشد و بیمار نیز دستورالعمل های لازم را عملی نکند ممکن است عوارض عمل لاغری تجربه شوند.

از عوارض جراحی لاغری

بیمار بعد از عمل ممکن است درجاتی از درد را تجربه کند. برای تسکین این درد هم نیاز به دارو است. اغلب کسانی که برای تسکین درد دارو میگیرند نیز ممکن است یبوست داشته باشند. علاوه بر این، در دوره نقاهت عمل لاغری ممکن است روده ها کمی سرعتشان کم شود و غذا به آرامی از روده ها عبور کند. این روند هم میتواند به نوعی باعث یبوست شود. اما نگران نباشید. زیرا بعد از اینکه بدن شما به شرایط جدید عادت کرد، یبوست بهبود پیدا میکند.

یبوست معمولا از عوارض باندینگ معده و عوارض بای پس معده است. در عمل دئودنال سوئیچ یا بای پس روده نیز یبوست وجود دارد اما خیلی کمتر و تنها در برخی افراد رخ میدهد.

درد شکم یک عارضه جانبی شایع در جراحی بای پس معده است. این بیماری می تواند ناشی از پرخوری، سریع غذا خوردن یا زخم دستگاه گواش، سندرم روده تحریک پذیر یا فتق باشد. اغلب دل دردها باید تا قبل از ۶ ماهه اول بعد از عمل تسکین پیدا کنند.

این مشکل می تواند در هر نوع جراحی اتفاق بیافتد. علائم عفونت زخم شامل حساسیت، احساس گرما و قرمزی در اطراف محل زخم یا ترشح احتمالی از این ناحیه است. درمان این مشکل معمولا تجویز آنتی بیوتیک  است.

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم تال شما را با یکسری از مهمترین عوارض جراحی لاغری آشنا کنیم. اما مطمئنا می‌دانید که دانستن همین چیز ها برای یک تصمیم قطعی کافی نیست. ما امروز می‌خواهیم به شما وبسایتی را معرفی کنیم که با مطالعه مقالات آن می‌توانید یک تصمیم درست و منطقی راجع به سلامت و آینده خود بگیرید. وبسایت جراحی لاغری مقالاتی دارد که شما با مطالعه آنها می‌توانید سطح معلومات خود را در زمینه لاغری و انواع روش های آن بیشتر کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

  • ۰۰/۰۹/۰۱
  • استادیو نت ابزار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی