جهان سلامت

کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰

 

یکی از دلایلی که کسانی را که نیازمند ارتودنسی هستند را، از انجام ارتودنسی باز می‌دارد این است که از دیده شدن دستگاه های ارتودنسی بدشان می‌آید. با پیشرفت علم دندانپزشکی دیگر این مشکل وجود ندارد و کسی که با این موضوع مشکل دارد می‌تواند از ارتودنسی نامرئی استفاده کند.

ارتودنسی نامرئی

ارتودنسی نامرئی چیست؟

همانطور که احتمالاً خودتان هم می‌دانید، یک متخصص ارتودنسی، سوای از اینکه دانش بسیار زیادی برای برطرف کردن ناهماهنگی‌های دندانی و فکی دارد، برای اینکه بتواند دندان‌ها را ردیف، تراز و منظم کند از دستگاه‌های ارتودنسی کمک می‌گیرد.

این دستگاه‌ها معمولاً را بر اساس شکل و ظاهر و یا نحوه درمان دسته بندی می کنند. یعنی ما چند دسته بندی مختلف برای دستگاه های ارتودنسی داریم. مثلا ثابت یا متحرک بودن دستگاه‌ها، یک مدل دسته‌بندی رایج در دنیای ارتودنسی است. در این نوع نامگذاری (یا دسته بندی)، به استفاده از دستگاه‌هایی که در تمام طول درمان به دندان‌ها می‌چسپند، “ارتودنسی ثابت” و به استفاده از دستگاه‌های متحرک با قابلیت جابجایی نیز، “ارتودنسی متحرک” گفته می‌شود.

یک زمانی هم هست که دستگاه‌ها را بر اساس قابل توجه بودن یا نبودن (نامرئی بودن یا نبودن) دسته‌بندی می‌کنند. در این مدل دسته بندی، به استفاده از دستگاه‌هایی که حین درمان قابل مشاهده هستند و دیگران به راحتی متوجه می‌شوند شما ارتودنسی کرده‌اید، “ارتودنسی مرئی” و به استفاده از دستگاه‌هایی که به سختی قابل مشاهده هستند، “ارتودنسی نامرئی” گفته می‌شود. در واقع در ارتودنسی نامرئی دستگاه هایی که برای صاف و منظم کردن دندان های شما استفاده می شوند چندان قابل توجه و در چشم نیستند گویی که اصلا که اصلا وجود ندارند.

دستگاه های ارتودنسی نامرئی برای چه کسانی مناسب هستند؟

 

اگر جزء یکی از افراد زیر هستید، ارتودنسی نامرئی برای شما مناسب است:

  • اگر سن زیادی دارید

  • اگر مشکل و ناهنجاری ارتودنسی شما چندان جدی نیست

  • با اینکه نیازمند ارتودنسی هستید اما دوست ندارید کسی متوجه درمان شما شود

  • از ارتودنسی با دستگاه‌های فلزی استقبال نمی کنید

  • روی رنگ دندان هایتان حساس هستید و می‌خواهید همیشه سفید دیده شوند

 ارتودنسی نامرئی

کاربرد ارتودنسی بدون سیم

ارتودنسی بدون سیم که در بخش قبلی از آن رونمایی کردیم، می تواند اغلب مشکلات ارتودنسی را برطرف کند. اما به صورت اختصاصی مشکلات و ناهنجاری های جزئی تا متوسط  را می شود با این روش به بهترین شکل درمان و اصلاح کرد.

سایر روش های ارتودنسی نامرئی و بی سیم مانند دیمون، لینگوال و سرامیکی را البته می توان برای درمان مشکلات شدیدتر هم استفاده کرد. اما کاربرد پلاک های شفاف و بی سیم در حد برطرف کردن مشکلات جزئی تا متوسط است.

سخن آخر 

با توجه به پیشرفت چشمگیر علم دندان پزشکی و وجود اینترنت شما امروزه می‌توانید به راحتی راجع به هر موضوعی اطلاعات مفیدی را از اینترنت به دست بیاورید. به شما پیشنهاد می‌کنیم تا برای انجام امور پزشکی حتما ابتدا اطلاعات خود را افزایش دهید. 

یکی از سایت هایی که در تمامی زمینه های دندان پزشکی به خصوص ایمپلنت، به صورت کاملا حرفه‌ای فعالیت می‌کند سایت تهران دنتال ایمپلنت است. شما می‌توانید با مراجعه به این وبسایت اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید.

 

 

  • ۰۰/۰۶/۲۲
  • استادیو نت ابزار

نظرات (۱)

جل الخالق!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی