جهان سلامت

کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰

امروز در این مطلب قصد داریم تا شما را بیشتر با لومینیرز و کاربرد های آن آشنا کنیم. لومینیرز روشی است برای اصلاح طرح لبخند که به راحتی می‌تواند برای برخی از افراد جایگزینی برای کامپوزیت و لمینت دندان باشد. با ما در این مطلب همراه باشید تا اطلاعات بسیار مفیدی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

لومینیرز چیست؟

لومینیرهای دندانی یا Lumineers® روکش های فوق نازکی با ضخامت حدود 0.3 میلی متر هستند که برای برطرف کردن عیوب ظاهری دندان ها و به جهت مصارف زیبایی استفاده می شوند. آنها از ونیرهای دندانی معمولی متمایز هستند زیرا برای نصبشان نیازی به تراشیدن دندان نیست و بنابراین نیازی به بیحسی هم ندارند. آنها به سادگی به سطح دندان ها متصل می شوند و انواع مشکلات دندانی که زیبایی دندان ها را به خطر می اندازند را برطرف می کنند.

تفاوت لومینیرز و لمینت

لومینیر در اصلاح عمومی نوعی روکش دندان بدون تراش است. به این معنی که برای متصل کردن آن نیازی نیست تا دندان تراشیده شود و ضخامت خودش به قدری نازک و باریک هست که بدون تراش روی دندان سوار می شود. آن ها نیازی به آمادگی زیاد ندارند و هزینه کمتری در بر میگیرند.

اما از سوی دیگر لمینت دندان ضخامت نسبتا بیشتری دارند و برای نصب آن ها حتما باید ضخامت مینای دندان تراشیده شود. همچنین در مجموع، هزینه بیشتری در بر می گیرند. بنابراین تفاوت لومینیرز و لمینت دندان اولاً در ضخامت آن ها و دوماً در تهاجمی بودنشان و در آخر هزینه آن ها است.

راجع به اینله و انله بیشتر بدانید.

مراقبت از لومینیرز

اگر از لومینیرزها به درستی مراقبت شود می‌توانند بیش از بیست سال دوام داشته باشند. با این حال، مانند دندان های طبیعی خودمان، آن ها نیز مستعد آسیب هایی هستند که ممکن است در اثر بهداشت ضعیف دهان، مصرف غذاهای سخت یا وارد شدن ضربه به صورت ایجاد می شود.

سعی کرده ایم تا در ادامه مهم ترین نکات و اصول مراقبت از لومینیر ها را توضیح دهیم که با دنبال کردن از آن ها، می توانید تا سال های طولانی لومینیرهای سالمی داشته باشید و سلامت دهان و دندان شما با آن ها نیز حفظ شود.

همه چیز را درباره دندان مصنوعی بدانید.

مزایا و معایب لومینیرز

  • شباهت زیادی به مینای دندان دارند
  • نیازی به آمادگی ندارند
  • برگشت پذیر هستند
  • قیمت کمی دارند
  • مشکلات زیادی را پوشش نمی دهند

 

 

  • ماندگاری زیادی ندارند
  • احتمالا شکسته شدن آن ها زیاد است

چند نکته

رعایت بهداشت دهان و دندان برای افرادی که از لومینیرز دارند بسیار مهم است. دنبال کردن یک روتین خوب برای مراقبت از دهان باید شامل چندین بار مسواک زدن در روز، نخ دندان کشیدن و استفاده منظم از دهانشویه و بررسی هرگونه علائم آسیب به این روکش بدون تراش به صورت روزانه باشد.

دقیقا مشابه دستورالعمل های مراقبت از لمینت دندان، ما توصیه هایی برای مراقبت از لومینیرز داریم. مثلا به طور مشابه، شما نباید غذاها و خوراکی های سفت و سختی با لومینیر مصرف کنید. زیرا باعث ترک خوردن آن ها می شود. همچنین مصرف غذاهای رنگدانه دار باید محدود شود زیرا در دراز مدت ممکن است موجب تغییر رنگ آن ها شود.

لومینیرزها به طور طبیعی فوق العاده بادوام هستند، بنابراین می توانند هنگام غذا خوردن فشار روزانه را تحمل کنند. با این حال، هنگامی که نیرو و فشار بیش از حد به آنها وارد می شود، مستعد ترک خوردن و شکستن هستند.

سخن آخر

امروز در این مطلب سعی شد تا اطلاعات بسیار مفیدی را درمورد لومینیرز، روشی برای زیباسازی طرح لبخند در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. ما در این مطلب قصد داریم تا به شما وبسایت تهران دنتال ایمپلنت را معرفی کنیم که در آن می‌توانید اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه دندان و دهان به دست آورید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

  • ۰۰/۰۹/۱۳
  • استادیو نت ابزار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی